Amber Gold "pewna i bezpieczna". 20 mln zł na reklamy spółki, głównie w prasie

W I połowie br. cennikowe wydatki reklamowe Amber Gold wyniosły 20,56 mln zł, z czego 11,9 mln zł ulokowano w prasie - donosi portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnie reklamy firmy ukazały się na początku sierpnia w czasopismach; dzienniki drukowały je jeszcze w lipcu.
Wirtualnemedia,pl, powołując się na dane Kantar Media, informuje, że cennikowe wydatki reklamowe Amber Gold (wyłączając internet) od stycznia do czerwca br. wyniosły 20,56 mln zł, czyli o 10,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Poza tym AG przeznaczyła aż 45,5 mln zł na działania reklamowe linii lotniczych OLT Express.

Z ponad 20 mln zł wydanych na reklamy Amber Gold, 11,9 przypadło na prasę. Wśród tytułów reklamujących firmę znalazły się: "Rzeczpospolita" (2,9 mln zł na reklamy AG), "Gazeta Wyborcza" (2,6 mln zł), "Polska" (1,6 mln zł) i "Dziennik Gazeta Prawna" (0,8 mln zł).

"Puls Biznesu" wolał nie współpracować

Spółka miała także próbować zamieścić reklamy w "Pulsie Biznesu", ale firma - z powodu niepewnej opinii AG - nie chciała podejmować współpracy. - Amber Gold już w 2009 roku znalazł się na liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego, a pierwsze krytyczne informacje o firmie pojawiły się w 2010 roku. Dlatego, chociaż firma przysyłała do działu reklamy "Pulsu Biznesu" zapytania dotyczące zamieszczania swoich reklam, zdecydowaliśmy się ich nie przyjmować - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Witold Mianowski, marketing manager w Bonnier Business Polska. - Nie chcieliśmy tracić wiarygodności - argumentował.

Media informowały o nieprawidłowościach, ale reklamowały. "To nadal były pogłoski"

Mimo pojawienia się pierwszych doniesień medialnych o licznych niejasnościach modelu finansowego AG, przedstawiciele pozostałych wydawnictw zrezygnowali z reklamowania spółki dopiero w lipcu bądź sierpniu. Niektóre gazety i czasopisma zamieszczały jeszcze wtedy w swoich tytułach reklamy Amber Gold, w których ta zapewnia, że "jest pewna i bezpieczna dla wszystkich klientów".

Rzeczywiście w lipcu spekulacje medialne dotyczące nieprawidłowości w Amber Gold nasiliły się, ale były to nadal pogłoski. A przecież my nie jesteśmy w stanie zweryfikować faktycznego stanu i systemu działania firmy, która kupuje u nas reklamy - tłumaczył w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Rafał Grudowski, dyrektor biura reklamy "Wprost" i "Bloomberg Businessweek Polska", w których znalazły się reklamy AG.

Reklam nie można było wycofać

Reklama AG znalazła się jeszcze w pierwszych sierpniowych wydaniach "Wprost", "Newsweek Polska" oraz w dwutygodniku "Bloomberg Businessweek Polska", w numerze z 6-19 sierpnia. Bohaterem okładki i głównego wywiadu był Marcin Plichta.

- Ze względu na cykl wydawniczy "Bloomberg Businessweek Polska", reklamy do tego numery były zamykane jeszcze pod koniec lipca, podobnie jak do 31. numeru "Wprost". Później już, niestety, nie można było ich wycofać - wyjaśnia Rafał Grudowski. Jak dodaje, kiedy informacje o nieprawidłowościach w AG zostały potwierdzone przez odpowiednie organa, reklamy spółki zostały wycofane.

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (4)
Amber Gold "pewna i bezpieczna". 20 mln zł na reklamy spółki, głównie w prasie
Zaloguj się
  • adalbert.13

    Oceniono 4 razy 4

    I to wiele tłumaczy. Kiedy się płaci, a raczej funduje pieniędzmi klientów takie wydatki to
    nie zarzyna się kury znoszącej złote (nomen amen) jajca. W momencie kiedy źródełko
    przysycha są postawy do wydawania ryku słusznego oburzenia. To tak pięknie wpisuje się
    w całokształt gryzipiórstwa w tym kraiku.

    Dla oponentów, szalenie niekorzystny układ dat przedstawiono w artykule.

  • nicram112

    Oceniono 3 razy 3

    no prosze - reklamowanie Amber Gold przeszkadzalo PB ale Gazecie Wybiórczej juz nie.... Widac moralnosc tez wybiorcza a pieniadze (2.6 mio pln) nie smierdza.

    Czekam na kolejny arttykul z zadeciem moralizatorskim podobny do tego o F4 ze na niepelnosprawnych firma chce zarabiac.

  • romp6

    Oceniono 2 razy 2

    Państwo, którym rządzi Tusko-PO, pozwala okradać obywateli przez Sobiesiaków, Plichtów, Rydzyków itd.
    Rządy POPiSu doprowadziły polaków do ruiny, moralnej i finansowej!
    Pod rządami PO i PiS i współrządzących mediów, obywatele naszego kraju zostali sprowadzeni to statystyk nie podmiotów,które mogą decydować o bycie państwa.

  • zdzisek1949

    Oceniono 1 raz 1

    Czy łże "GW" zwróci niesłusznie zarobione pieniądze za reklamę, które w kwocie 2,6 mil zł
    otrzymała od Amber Gold ?
    Zwrot tych pieniędzy mógłby umożliwić chociaż w części odzyskanie pieniędzy przez oszukanych
    przez Amber Gold.
    Zwrot pieniędzy za reklamę dotyczy również inne media jak Rzeczpospolita,Polska,Gazeta Prawna,
    TVP,TVN 24, radio tok FM i inne nie wymienione media,które niesłusznie na tym procederze ( oszustwie) zarobiły !!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX