"Zimny Lech" znikł. "Zawsze bierzemy pod uwagę uczucia odbiorców" zapewnia rzecznik Kompanii Piwowarskiej

Reklama znikła, bo wygasła umowa. A producent piwa przeprosił, bo uznał, "że te osoby są urażone". Tak rzecznik Kompanii Piwowarskiej podsumował zamieszanie wywołane banerem reklamującym piwo, który do niedawna wisiał nieopodal Wawelu. Paweł Kwiatkowski ujawnił, że firma sprawdziła, ile osób może się poczuć urażonych reklamą. Badania pokazały, że to 0,7 proc.
Dawno żadna reklama nie miała tak dużej darmowej... reklamy. Europosłów PiS oburzyła wywieszona w Krakowie reklama piwa. Ryszard Czarnecki i Marek Migalski poczuli się dotknięci tym, nieopodal Wawelu zawisł ogromny baner z reklamą piwa Lech. Według Czarneckiego "'Zimny Lech' przekroczył Rubikon moralnej tandety i zwykłego chamstwa". Dziś browar przeprosił, a reklama znikła. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, bo skończył się miesięczny kontrakt.

A skąd przeprosiny? - Uznaliśmy, że te osoby są urażone. - więc je przeprosiliśmy. Uważam, że nasza reakcja była jedyna słuszną. Tym bardziej, że krytyka z którą się spotkaliśmy jest wyważona. Nikt nie zarzuca nam że jesteśmy debilami. Te głosy zmierzają do tego, aby pokazać, że ta konkretna lokalizacja jest niewłaściwa - mówił w TOK FM Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Co ciekawe przyznał, że firma sprawdziła po zakończeniu żałoby narodowej, jak Polacy mogą zareagować na reklamy z "Zimnym Lechem" w roli głównej. - Zleciliśmy też firmie szczególne przyjrzenie się elektoratowi Prawa i Sprawiedliwości. Kiedy kampanię oceniano całościowo - z ciężarówką, mrozem, szronem, zieloną grafiką związaną z marką Lech - to procent odrzucenia był naprawdę sporadyczny. Ogółem naszą reklamę uznałoby za kojarzącą się ze śmiercią prezydenta 0,07 proc. To niewielkie ryzyko się ziściło - wyjaśniał.

Kwiatkowski mimo zamieszania nadal uważa, że budynek dawnego hotelu "Forum" jest najlepszym do prezentowania reklam. "Zimny Lech" naprzeciwko Wawelu. "To najlepsze miejsce". Przeczytaj. - Dobrze się stało, że uwagi pojawiły się kiedy umowa wygasła - dodał rzecznik firmy.

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (19)
"Zimny Lech" znikł. "Zawsze bierzemy pod uwagę uczucia odbiorców" zapewnia rzecznik Kompanii Piwowarskiej
Zaloguj się
  • ghirand

    Oceniono 4 razy 4

    Jeśli ktoś jeszcze nie znał tego głupiego dowcipu,to dzięki protestom posłów PIS znają go wszyscy. A Lech ma darmową reklamę na cały kraj.

  • runrunaway

    Oceniono 5 razy 3

    Iran. Koniec. Kropka.
    Nigdy tego piwa nie dotknę. Wstyd, Panowie z Lecha.
    Lech = piwo bez jaj, wyłącznie dla Moherów.

  • leslach

    Oceniono 5 razy 3

    ku..wa mac to jest jakas paranoja!!!!!!!mam na imie Leszek (od urodzenia!!!) i nie cie cierpie PIS (pszerazaja mnie) - czy tez musze zmienic imie ??????w piz.....u....co to jest???Iran?

  • wachmeister

    Oceniono 5 razy 3

    Tym Panom już dziękujemy. Zawsze wolałem Tuskie. A w zasadzie to perferuje Okocim OK Beer.

  • honza-1964

    Oceniono 5 razy 3

    Wczoraj jeszcze byłem zdania, że to kolejny spektakl PIS'u. Ci ludzie robią WSZYSTKO, aby o nich mówiono i pisano. Uważałem, że są oni kretynami. Reklamy "Zimny Lech" nie ma nic współnego z najnowszym lokatorem Wawelu.

    Dziś czytam, iż Kompania Piwowarska jednak mówi "sorry". Niby za co ?
    No panowie, to teraz ja rzeczywiście dołączam do tych, którzy nie chcą pić Lecha.

  • venusoid

    Oceniono 2 razy 2

    Co za "wrażliwa" marka :). Ale gdyby wszyscy wycofywali swoje reklamy, bo mogą urazić 0,07 procent obywateli, to gospodarka by upadła! Mnie obraża większość reklam w TV (na pewno moją inteligencję), ale staram się tego nie brać osobiście.
    Niestety w tych 0,07 procent znaleźli się niedorozwoje z trzonu Pomówienia i Szantażu (PiS).

  • 3babalu

    Oceniono 4 razy 2

    b o j k o t o w a c LECHA!!!!!
    BOJA SIE PISU I JARKA,TCHORZE!!! BANDA TCHORZY!!!!!!!, ZACZYNAM PIC TYSKIE!!!

  • czarna.beata

    Oceniono 4 razy 2

    ewidentnie stwierdzam że naszemu narodowi należy się terapia grupowa . i to szybko bo choroba postępuje i pustoszy organizm (Polskę ).Tylko w tych chorych umysłach mógł sie stworzyć taki pomysł.Czy naprawdę im sie wydaje ze ludzie o niczym innym nie myślą tylko o Kaczyńskich !!!!!!!paranoja

  • qfc

    Oceniono 1 raz 1

    Ja lubie taka gre skojarzen nawet jak sa makabryczne czy tez turpistyczne. Mnie to nie razi, ale rozumie tych co tego nie lubia, czy nie jest w ich smaku. Ciekaw jednak jestem czy tlum wzburzonych (jak Paradowska) krytyka tej reklamy, nie oburzylby sie gdyby np. w Jedwabnem ktos otworzyl dyskoteke pod nazwa "Plonaca Stodola" (z reklama: "Dla spragnionych wrazen? Plonaca stodola.")

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX