Bydgoszcz: Wirtualny spacer po urzędzie ułatwi życie klientom

Jak w środku wygląda urząd wojewódzki? Gdzie załatwić paszport, czy pozwolenie na pracę? Jakie dokumenty trzeba złożyć? Tego wszystkie mogą dowiedzieć się mieszkańcy kujawsko-pomorskiego, gdy wybiorą się na "wirtualny spacer" po urzędzie.
Nowe możliwości strony internetowej urzędu wojewódzkiego zaprezentował wojewoda. Na stronie głównej znajduje się specjalna zakładka do wirtualnego spaceru. Jak podkreśla Rafał Bruski wirtualny spacer ma ułatwiać życie klientowi urzędu. - Ma pozwolić zapoznać się, nie wchodząc do urzędu z tym, jak wygląda on od środka, gdzie które instytucje się znajdują. Chodzi o to, by zanim klient przyjdzie, mógł zerknąć, jakie dokumenty powinien zgromadzić, by musiał przyjść tylko jeden raz - tłumaczy.

Mieszkańcom Bydgoszczy pomysł się podoba. - Mam nadzieję, że to będzie jak najprędzej wprowadzone. Internet jest teraz naprawdę dostępny i to ułatwia życie - mówią w rozmowie z reporterką TOK FM.

Na najwyższym budynku w mieście urząd uruchomił też cztery kamery. Każdy może zajrzeć na stronę i obejrzeć Bydgoszcz niemal z lotu ptaka. - Kamery są skierowane na różne punkty. Na przykład jedna spogląda na Rondo Jagiellonów. Gdy w tym miejscu będzie kolejny remont, to szef czy prezydent miasta będą mogli spoglądać, czy drogowcy pracują szybko czy wolno - mówił ze śmiechem Rafał Bruski. Nowe internetowe pomysły kosztowały urząd kilkanaście tysięcy złotych.

"Wirtualny spacer" to kolejny element informatyzacji urzędu wojewódzkiego. Właśnie trwa wdrażanie systemu e-administracji, dzięki któremu urząd będzie działał szybciej, taniej i efektywniej. Na początek system ułatwi pracę urzędnikom, a z czasem pozwoli mieszkańcom korzystać z usług urzędu bez wychodzenia z domu.

Wprowadzenie systemu to gigantyczna inwestycja. Specjaliści położą ponad 740 km kabli, by z e-administracji mogło korzystać 2300 osób. Do komputerów zostaną podłączone wszystkie inspektoraty np. wojewódzki Sanepid, czy nadzór budowlany. - To są tysiące spraw, które my tak naprawdę załatwiamy codziennie i setki papierów, które przewalają się z biura do biura. Nowy system zakłada, że jedno pismo zostaje raz skanowane i całą swoją urzędową drogę odbywa za tzw. jednym kliknięciem. To eliminuje anonimowość i nieterminowość. Praca będzie szybsza i tańsza - tłumaczy Piotr Kurek, rzecznik wojewody.

Z czasem system będzie umożliwiał mieszkańcom załatwianie urzędowych spraw przez internet. Wprowadzenie e-administracji będzie kosztowało 11 mln złotych, 75 procent pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego. System ma być gotowy w połowie 2012 roku.

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny