W PO buntują się przeciwko pomysłowi Sławomira Nowaka

Parlamentarzyści i europosłowie PO są oburzeni pomysłem Sławomira Nowaka, by zrezygnować z projektu kolei dużych prędkości - podaje ?Wprost?. - Nie wiem, dlaczego pan minister tak nie lubi Łodzi - mówi europosłanka Joanna Skrzydlewska.
- Linia kolejowa dużej prędkości z Warszawy do Poznania i Wrocławia (przez Łódź - red.) nie powstanie przed 2030 rokiem - zapowiedział minister transportu Sławomir Nowak. Według wcześniejszych zapowiedzi rządowych, linia miała być gotowa około 2020 r. Nowak wyjaśnił, że w najbliższych latach czeka nas głównie modernizacja i rewitalizacja istniejących linii. Pomysł budowy w Polsce kolei dużych prędkości określił jako "kosztowne marzenia".

Ta decyzja nie spodobała się członkom PO. List protestacyjny w tej sprawie napisało do ministra 13 eurodeputowanych PO. Prosimy o ponowne przeanalizowanie decyzji oraz przeprowadzenie głębokiej dyskusji w tej sprawie" - napisali.

Szczególnie oburzeni są politycy z Łodzi. - Nie wiem, dlaczego pan minister tak nie lubi Łodzi. Sądzę, że jego decyzja wynika z braku kompletnej wiedzy, o takich sprawach nie powinien decydować tak szybko i lekko. Jeśli ta linia nie powstanie, Polska będzie kolejową pustynią Europy - mówi "Wprost" Skrzydlewska, europosłanka z Łodzi.

Natomiast parlamentarzyści PO z woj. łódzkiego założyli zespół parlamentarny poświęcony swojemu regionowi. Są tam też politycy innych partii.

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (5)
W PO buntują się przeciwko pomysłowi Sławomira Nowaka
Zaloguj się
  • kosa811

    Oceniono 1 raz 1

    Nareszcie pojawił się minister infrastruktury, który nie wpuści premiera w maliny i nie obieca 3000km autostrad w 3 lata, ani polskiego TGV za darmo. Europosłowie z PO zdaje się za długo wcinają mule popijając Bordeaux Blanc i nie są świadomi, że czas eldorado inwestycyjnego się skończył, a jego miejsce zajął deficyt budżetowy moszcząc się na poziomie 55-60%, zresztą dzięki min. Rostowskiemu, który zdaje się jest z tej samej formacji politycznej. Łodzi i innym Poznaniom, Kłobuckom, Przasnyszom i Suchym Beskidzkim potrzebne są zwykłe, czyste i punktualnie kursujące pociągi, takie jak w Szwajcarii, Austrii, czy Francji (poza TGV), nieśmierdzące szczynami dworce, a 20 składów pendolino to na mocarstwo nadwiślańskie aż nadto. TGV jest dla krajów o innym PKB per capita niż Polska

  • stach401

    0

    WRESZCIE PODJĘTA WŁAŚCIWA DECYZJA.DOPROWADZIĆ W PIERWSZEJ KOLEJNOŚĆI DO PEŁNEJ MODERNIZACJI ISTNIEJĄCYCH SZLAKÓW KOLEJOWYCH WRAZ Z REMONTEM DWORCÓW TAK ABY UZYSKAĆ PRĘDKOŚĆI 140-150 Km/ godz. .PRZY TAK DUŻYCH PRĘDKOŚĆIACH I ROZPLANOWANIU DWORCÓW KOLEJOWYCH, WIĘCEJ BYŁOBY HAMOWANIA JAK WYKORZYSTANIE MOCY. NIKT NATOMIAST NIE PODAJE JAKICH NAKŁADÓW FINANSOWYCH WYMAGAJĄ TAKIE INWESTYCJE.POLSKI PO PROSTO AKTUALNE NIE STAĆ NA TAKIE FANABERIE.

  • j4s4

    0

    ... pora odpowiedzieć na pytanie jak daleko w przyszłość mogą sięgać "wizje" "wybrańców narodu"? Czy możliwości finansowe pokolenia wystarczą za taką granicę?

  • j4s4

    0

    ... nareszcie ktoś normalny na tym stanowisku! Nowak na Premiera! To co bredzą inni jest tak samo niebezpieczne jak zarzucenie racjonalnego podejścia do organizacji "strefy Euro"! Do łopat z nimi lub drób im za stodołę w celach higienicznych prowadzać a nie posłować!

  • pan_serdel

    0

    Kolejne marzenie. A po kiego wała na kolej dużej prędkości? Na przejazdach kolejowych w Łodzi stoi się częściej i dwa razy dłużej niż na światłach. Tak często jeżdżą. Nowak jest przynajmniej szczery.
    ALE NIE ! Powołali komisję ! Będą się spotykać 3 razy w tygodniu brać extra kasę za zasiadanie w niej i udawać że się pochylają nad problemem.
    Zamiast myśleć realnie i działać by to zrealizować Pani prezydent Łodzi nadal woli gołębia na dachu. Nawet nie potrafiła wydać na zaplanowane remonty w mieście całej kwoty. Mają 450 mln - wydali niecałe 180. Cytat : "... pieniądze się nie zmarnują ! " No k.. , wdzięczni być powinniśmy żeby nie wydali tej kasy na następną fontannę !
    Miasto wygląda jak po ataku wściekłych operatorów łopat i młotków. Nawet czołg złamał by oś. A większość remontów zaczęli jeszcze poprzednicy.
    Ale po ch... przecież jest czas. Może znajome firmy wygrają następny przetarg ? I co pójdzie szybciej ?
    ---
    Najpierw zamknęli dworzec Łódź Fabryczna a potem zamówili ekspertyzy czy mogą kopać w tej ziemi ! Po 3 miesiącach od zamknięcia ! Ekspertyzę jaką mamy ziemię ! jak to usłyszałem spadłem z krzesła. Piach k .. mamy debile - dlatego nie ma metra ! I przez Bełchatów wody gruntowe opadły. Ech szkoda słów.
    ---
    Pani prezydent od prawie roku nie zrobiła dla miasta nic. Mam do pracy 16 km - i jadę 45 min, a Łódź to NIE Warszawa. Kiedyś jechałem 15 -20 min. Żenada i wstyd. Albo WSTYD I SROM.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX