"To jest gigantomania. PiS chce budować lotnisko w szczerym polu". Trzaskowski krytykuje CPK

- To są znowu pomysły z PowerPointa pana premiera, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - tak Rafał Trzaskowski komentował w Poranku Radia TOK FM budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Rafał Trzaskowski jest zdecydowanym przeciwnikiem zamknięcia warszawskiego lotniska na Okęciu i budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów. W odróżnieniu od Patryka Jakiego, kandydata PiS na prezydenta stolicy, poseł PO uważa, że nowy port lotniczy ograniczy rozwój Warszawy.

Patryk Jaki lotnisko na Okęciu chce zostawić ewentualnie tylko do realizacji połączeń lokalnych.

Inne głosy w rządzie mówią jednak o całkowitym jego zamknięciu dla ruchu pasażerskiego. Wówczas, to Radom pełniłby funkcję lotniska zapasowego. 

- To będzie niesłychanie ograniczało szanse rozwojowe Warszawy. Bo my nie jesteśmy Tokio albo Szanghajem, tutaj nie mieszka 20 mln obywateli, że można sobie fundować lotnisko kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawą albo w Radomiu. Bo PiS chce przecież również zamknąć Modlin - mówił w Poranku Radia TOK FM, kandydat na prezydenta Warszawy, Rafał Trzaskowski. 

Kandydat PO na prezydenta Warszawy podkreślił, że wiceminister Patryk Jaki nie głosował w sprawie specustawy dotyczącej CPK. 

-  Wyciągnął kartę z czytnika (tym samym wstrzymując się od głosowania - red.), a dzisiaj opowiada jakieś dziwne teorie o tym, że może zostanie jakiś ruch (na warszawskim Okęciu - red.). No to niech przekonuje swoich kolegów - przypomniał Trzaskowski. 

Czytaj też: "Mieszkańcy nie zostaną wywłaszczeni pod hotele". Czy deklaracje rządu uspokoją nastroje w Baranowie?

Gigantomania w szczerym polu

Prowadzący Poranek Radia TOK FM, Piotr Kraśko, zauważył, że lotniska na warszawskim Okęciu nie da się już jednak bardziej rozwijać. 

- Niewielkie inwestycje i Okęcie może nam jeszcze przez dziesięciolecie posłużyć. Notabene, mnóstwo pieniędzy zainwestowane zostało i w węzły komunikacyjne, i kolej SKM. Szkoda te pieniądze wyrzucać w błoto. Mamy też Modlin.  O te dwa lotniska można oprzeć ruch lotniczy -  ripostował Trzaskowski. 

Jak podkreślił, "PiS chce budować lotnisko w szczerym polu". - To jest gigantomania. To co mówi rząd, że będzie na tym lotnisku lądowało więcej samolotów niż w Pekinie, to są znowu pomysły z PowerPointa pana premiera, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - podsumował poseł PO. 

Trzaskowski uważa, że zamknięcie lotniska na Okęciu spowoduje ograniczenie miejsc pracy oraz szans rozwoju Warszawy. 

Według rządowych wyliczeń, dokładna lokalizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego znana będzie w 2020 roku, po zakończeniu badań środowiskowych. Oddanie do użytku nowego lotniska nastąpi nie wcześniej niż w 2027 roku. 

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (22)
"To jest gigantomania. PiS chce budować lotnisko w szczerym polu". Rafał Trzaskowski krytykuje CPK
Zaloguj się
  • 12saurom

    Oceniono 1 raz -1

    Rozumiem, że gdyby taki Trzaskowski rządził w Polsce w latach 30 to Gdynia ani lotnisko na Okęciu nigdy by nie powstało nie powstałby COP w końcu tam także było pole

  • mrpens

    Oceniono 3 razy -1

    Trzaskoski bedzie czyscil kamienice i budowal ToiToi'e

  • 2bxornot2b

    Oceniono 3 razy 1

    To sa pomysly z dalekiego wschodu Korei Tajpei Chnin czy Hong Kongu. Skad niby ma to wiedziec chloptas, ktory dotychczas zajmowal sie reprywatyzacja kamienic, skad ma wiedziec koles ktory wreczyl 20 gr staruszce iz daleki wschod juz dzis dyktuje warunki wojny ekonomicznej i ze wlasnie takimi metodami przegonil zachod w technologii i rozwoju naukowym.

  • mrpens

    Oceniono 4 razy 0

    Trzaskowski będzie budował ToiToi'e

  • rbik53

    Oceniono 5 razy 1

    .
    no nie, panowie i panie,
    to nie zapowiedzi dęte
    bo musi mieć swe lotnisko
    Kaczyński, the L presidente.

  • Janusz Rybicki

    Oceniono 4 razy 2

    Wystarczy schować POW do 2 km tunelu, wybudować trzeci pas na Okęciu i jeden nowy pas w Modlinie i mamy za 1 mld zł dwa lotniska o zdolności 40 mln pas/ rocznie. Tak zrobiono we Frankfurcie nad/ Menem i Niemcom się udało, a pisiory chcą wywalic 40 mld na Baranów , a ich budżet już się nie zamyka na 2019 r., co pokazała ostatnia afera z niepełnosprawnymi.

  • getz54

    Oceniono 10 razy 4

    Dobrazmiana wstając z kolan walnęła się w dekiel, stąd takie pomysły. Na Nowogrodzkiej pod czujnym okiem ekonomisty roku i człowieka wolności w jednej osobie, powstają kolejne pomysły. Tuz przed wyborami parlamentarnymi w 2019r. zostanie wmurowany kamień węgielny pod budowę w Rzeszowie największej na świecie stoczni budującej okręty podwodne. Polska stanie się tym samym największym światowym producentem tych okrętów. Głównym inwestorem strategicznym ma zostac PKN Orlen Obajtka i SKOK Wołomin Biereckiego. Z kolei
    w Łomiankach powstaną zakłady im. Bartka Misiewicza, budujące odrzutowce 5 generacji, dla
    przemysłu obronnego rzecz bezcenna, odrzutowce będą zupełnie niewidoczne nie tylko przez radary wroga, będą niewidoczne przez nikogo. Zakłady lotnicze mają byc finansowane z czynszów pochodzących z programu + mieszkanie. Z części wynagrodzeń osadzonych z nowo budowanych przez Jakiego więzień, sfinansowana ma byc budowa fabryki szklanych domów Morawieckiego, sponsorem wspierającym zostanie kolega ojca premiera i jego firma GetBack.
    Łaski nikomu nie zrobią.

  • Marek Trybut

    Oceniono 4 razy 2

    1/ Nikt nie przedstawił rzetelnych argumentów o potrzebie budowy tak dużego lotniska w Polsce i że takie lotnisko będzie europejskim hubem (konkurować z Londynem, Paryżem, Berlinem, Rzymem, etc) a to decyduje o opłacalności inwestycji.

    2/ Nikt nie przedstawia rozwoju sieci połączeń lotniczych w Europie, a przecież od jakości i możliwości europejskiej sieci zależy opłacalność inwestycji w Baranowie. Za 10 lat na skutek rozwoju cywilizacyjnego znacznie mogą ulec zmianie potrzeby i sposoby przemieszczania się.

    3/ Nikt nie przedstawia, które lotnisko miałoby być zapasowym lotniskiem dla dużego Baranowa, z technicznymi możliwościami przyjmowania dużych samolotów.

    4/ Obok koncepcji Baranowa należałoby rozpatrzeć konkurencyjny wariant, który zawierałby:
    - podniesie ilościowych i jakościowych parametrów Okęcia;
    - rozbudowę i podniesienie standardu lotniska w Modlinie, stwarzając warunki do przejęcia część ruchu lotniczego z Okęcia i pełnienia przez Modlin roli głównego lotniska zapasowego;
    - rozbudowanie lotnisk w Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, tak by zgodnie z potrzebami pasażerów, przekierować tam ruch lotniczy, który teraz obsługuje Okęcie;
    - uzupełnienie sieć lotnisk, udoskonalając mniejsze lotniska w Rzeszowie, Lublinie, Radomiu, Szczecinie, itd.

    5/ Dywersyfikacja ruchu lotniczego poprzez udoskonalenie sieci lotnisk, z główną rolą Okęcie/Modlin jest z wielu względów rozwiązaniem bardziej sensownym (koszty, ryzyko, funkcjonalność, elastyczność) oraz eliminującym potrzeby tworzenia kosztownej infrastruktury kolejowej, drogowej, hotelowej itd.

    W świetle powyższego uważam budowę Baranowa jako skok na kasę. Przy 30 mld (początkowy szacunek) niejeden polityk, partia i Rydzyk się wyżywi (patrz wieloletnie koszty budowy elektrowni atomowej w Polsce).

    PS. W PRL za czasów Gierka, gigantomania w wielu dziedzinach była znacznym utrapieniem i dla władz i dla społeczeństwa. Na przykład budowano olbrzymie piekarnie likwidując przy tym piekarnie osiedlowe. Skutek był taki, że gdy w piekarni na Woli była awaria, to braki w dostawie chleba odczuwało przez kilka dni pół Warszawy.
    Tak samo będzie z Baranowem.

  • ksenofobista

    Oceniono 6 razy 0

    Czy przewidziana jest nagroda dla osoby ktora odgadnie czyje imie bedzie nosic te lotnisko?
    Jarka czy Leszka.
    A moze prezes chce ukarac Warszawe, ze jest za malo PISowska?
    Nic nowego takie numery wyprawial dyktator Zimbabwe Mygabe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX