Ekspert krytykuje projekt zmian w ustawie o planowaniu przestrzennym: Jest w wielu miejscach niedopracowany

On wygląda jak szkic. Jest w wielu miejscach niedopracowany. Jest jak niedopieczona bułka - tak o planowanych zmianach w ustawie o planowaniu przestrzennym mówił w TOK FM Wojciech Wagner z warszawskiego ratusza.

Pod koniec maja z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju wypłynął projekt nowej ustawy o planowaniu przestrzennym. - To taki projekt, który w sumie projektem nie jest, bo dostępu do niego wszyscy nie mamy. Resort twierdzi, że to bardziej szkic, co dziwi bo ma nawet stronę tytułowa, oraz że na razie trwają prekonsultacje – mówiła prowadząca Analizy TOK FM Agata Kowalska i dodała, że samo ministerstwo odmówiło – na razie – udziału w audycji o projekcie.

>>>CAŁY PROJEKT DOSTĘPNY TUTAJ<<<

Zdaniem Wojciecha Wagnera, zastępcy Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Urząd m.st. Warszawy, proponowane w takim kształcie zmiany mogą wpłynąć na uchwały krajobrazowe, które mają pomagać samorządowi w walce z nielegalnymi reklamami. - On wygląda jak szkic. Jest w wielu miejscach niedopracowany. Jest jak niedopieczona bułka. Wydaje się, że nie nie przemyślano w nim kwestii reklam – mówił w TOK FM Wagner.

Jak podkreślał, te przepisy mogą "wybić zęby" uchwałom krajobrazowym. - Tworząc nową hierarchię dokumentów planistycznych zapomniano między innymi o kompetencjach nakładania kar. Gminy będą musiały zapłacić za potencjalne zyski reklamodawcy. Pewne ogólne zasady przepisano z automatu, ale nie dokonano analizy i refleksji w jakim kontekście te przepisy funkcjonują. Wierzę, że Ministerstwo jeszcze zmieni te przepisy– przekonywał Wagner. Kowalska zapytała urzędnika, dlaczego miasto stołeczne Warszawa nie ma jeszcze swojej uchwały krajobrazowej. Wagner odpowiadał, że to "kwestia dni", kiedy taka uchwała będzie gotowa.

Chcesz wiedzieć więcej? Posłuchaj podcastu!

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (1)
Ekspert krytykuje projekt zmian w ustawie o planowaniu przestrzennym: Jest w wielu miejscach niedopracowany
Zaloguj się
  • getz54

    0

    Ustawa o planowaniu przestrzennym ma zapobiec jedynie pojawieniu się z nienacka jakiejś genialnej reklamy, jak ta w Krakowie vis a vis Wawelu, reklama piwa ZIMNY LECH.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX