Rok 2019 w wyszukiwarce Google. Jakich słów najczęściej szukali Polacy?

Google opublikowało listę najczęściej wyszukiwanych haseł w 2019 roku. W Polsce na pierwszym miejscu znalazł się strajk nauczycieli. Internauci pytali też o to, czy jest escape room i kim był Piotr Woźniak-Starak.

Google pod koniec każdego roku publikuje listę haseł, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy cieszyły się największą popularnością wśród internautów na całym świecie. Frazy są podzielone na sześć kategorii. Czego szukali w 2019 roku Polacy?

W kategorii "najszybciej zyskujące na popularności" na pierwszym miejscu znalazł się "strajk nauczycieli", na drugim "Piotr Woźniak-Starak", a na trzecim "Paweł Adamowicz". Miejsce czwarte miało hasło "wyniki wyborów w UE", a piąte - "Olga Tokarczuk". 

W kategorii "co to jest" - najczęściej wyszukiwanym hasłem okazał się "escape room". Prawdopodobnie miało to związek z tragedią, jaka miała miejsce na początku roku w Koszalinie, gdzie właśnie w escapie roomie doszło do pożaru, w którym zginęło pięć nastolatek.

Na drugim miejscu w wyszukiwanych zwrotach znalazła się "apostazja", na trzecim "większość konstytucyjna", na czwartym "PPK", a na piątym "SPA". 

W kategorii "filmy" najczęściej wyszukiwany okazał się "Irlandczyk". Dalej kolejno: "Joker", "Kraina Lodu 2", "Green Book" i "Kogle-Mogel 3". 

Wśród haseł zaczynających się na frazę "jak" - polscy internauci najczęściej wpisywali hasło "Jak głosować w wyborach do UE" i "jak głosować w wyborach parlamentarnych". Pytali też o to, "jak rozliczyć PIT za 2018 rok", "jak sprawdzić zwrot podatku" i "jak włączyć Asystenta Google". 

W kategorii "ludzie" na pierwszym miejscu w wyszukiwaniach znalazł się "Piotr Woźniak-Starak" - producent filmowy, który w sierpniu zginął na jeziorze Kisajno. Dalej internauci wyszukiwali: "Pawła Adamowicza", "Olgę Tokarczuk", "Agnieszkę Woźniak-Starak" oraz "Alicję Szemplińską" - zwyciężczynię programu "The Voice of Poland" w TVP 2.

W kategorii "wydarzenia" najczęściej wyszukiwanym hasłem ponownie był "strajk nauczycieli", a potem "wybory UE" i "wybory parlamentarne". Czwarte miejsce zajął "Cyber Monday", a piąte - "Święto Niepodległości".

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM