WizzAir resetuje hasła. Pasażerowie obawiają się o swoje dane

Nawet trzy miliony pasażerów tanich linii lotniczych WizzAir może mieć problem z dostępem do swojego konta. Klienci są proszeni o nagłą zmianę hasła - w wiadomościach, które budzą ich wątpliwości.

Problem dotyczy pasażerów z całej Europy. Kilka dni temu przewoźnik zresetował ich hasła. W rozesłanych mailach tłumaczył to "nietypową aktywnością" w systemie. Teraz, część klientów linii otrzymuje od WizzAira drugą wiadomość, już z zupełnie nowym, automatycznym hasłem.

Zdaniem niektórych, wiadomości przypominają próbę włamania na konta.

WizzAir całe zamieszanie na razie komentuje tylko w pojedynczych wpisach w mediach społecznościowych. Odpowiada zaniepokojonym pasażerom, że obie wiadomości - choć wyglądają bardzo nietypowo - rzeczywiście pochodzą od przewoźnika. Przy czym druga z nich - ta z nowymi, automatycznymi hasłami - została rozesłana w wyniku "drobnej usterki".

WizzAir zapewnia, że dane pasażerów są bezpieczne

WizzAir jednocześnie zapewnia, że do żadnego wycieku danych nie doszło, a wszystkie informacje o pasażerach są bezpieczne. Jednak nie tłumaczy, na czym miała polegać "nietypowa aktywność" w ich systemie. I nie wyjaśnia, czy z tych nowych haseł - rozesłanych "przez pomyłkę" trzeba korzystać. Na odpowiedź WizzAir Polska - wciąż czekamy.

WizzAir to węgierska linia lotnicza, która działa od 15 lat. Pierwszy lot odbył się 19 maja 2004 roku z Katowic. Obecnie obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w całej Europie.

Pobierz Aplikację TOK FM, słuchaj i testuj przez dwa tygodnie:

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM