Zamiast Izby Przyjęć, Punkt Obsługi Pacjenta. O przyjęciu do szpitala, ma decydować nie lekarz, ale personel

W Beskidzkim Centrum Onkologii trwa kontrola ze Śląskiego Oddziału NFZ związana z informacją o zawieszeniu Izby Przyjęć i powołaniu Punktu Obsługi Pacjenta.

Rzeczniczka Śląskiego NFZ Małgorzata Doros przypomina, że szpital jest związany umową z Funduszem, która jasno określa obowiązek zapewnienia Izby Przyjęć. Stąd kontrola.

Czytaj też: "Protest lekarzy może zachwiać systemem. Nie ma wyjścia: po prostu trzeba im lepiej płacić"

Dyrektor placówki pod koniec ubiegłego tygodnia poinformował, że ma problemy z obsadą lekarską, dlatego zamiast Izby Przyjęć uruchamia Punkt Obsługi Pacjenta - gdzie decyzje dotyczące chorych miałby podejmować zatrudniony tam personel, ale nie lekarze. Pod koniec grudnia szef śląskiego NFZ wezwał szpital do usunięcia uchybień. Jednak po doniesieniach medialnych, postanowił wcześniej wysłać tam kontrolerów.

Ich zadaniem jest zweryfikowanie, jest realizowana umowa, jak są przyjmowani pacjenci i czy są zapewnione odpowiednie warunki, które zostały określone w umowie. NFZ zapewnia, że na razie za wcześnie, żeby mówić o karach.

W Afryce nie ma wojen, Francja nie przyjęła uchodźców zgodnie z ustaleniami. Teorie posła Kukiz 15

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (30)
Zamiast Izby Przyjęć, Punkt Obsługi Pacjenta. O przyjęciu do szpitala, ma decydować nie lekarz, ale personel
Zaloguj się
  • aa1000

    Oceniono 11 razy 11

    Misiewicze rządzą polską armią [i nie tylko], to i salowa może prowadzić punkt obsługi pacjenta.

  • 34 bezel

    Oceniono 10 razy 8

    O przyjęciu do szpitala ma decydować personel a nie lekarz.
    Jestem w szoku. Jaki personel - pielęgniarki, stalowe czy portier? A czy do leczenia dopuszczą lekarzy czy też personel? A może to takie szpitalne wczasy?

  • honkers

    Oceniono 8 razy 6

    Kierunek wydaje się właściwy, niemniej jednak zamiast mieszania w ten proceder pielęgniarek, lepiej by było zrobić tam stanowisko przyjęć domu pogrzebowego... to by było bardziej uczciwe.

  • titta

    Oceniono 4 razy 4

    Bliska mi osoba byla w tym szpitalu (w zwiazku z czym ja tez spedzilam tam wiele czasu). Nie jestescie sobie w stanie wyobrazic warunkow - zageszczenia pacjetow w starym budynku: zarowno przyjmujacych chemie, jak i w bardzo ciezkim stanie, takze umierajacych. Mimo tego personel dokonuje wrecz cudow bedac do ciaglej dyzspozycji. Byli na kazde wezwanie, podawali srodki przeciwbolowe, pilnowali kroplowek, biegali z tlenem. Lekarka siedziala w nocy, gdy zostalo juz tylko pozegnanie.
    Lekarze i pielegniarki.
    Nikomu nie zycze przekonac sie o tym osobiscie.
    Moze warto troche pomyslec jak wyglada praca z dziesiatkami ludzmi - majacymi nadzieje i tymi, dla ktorych nawet na transport do hospicjum jest za pozno, zanim jeden idiota z drugim napisza cos o wczasach.
    To nie lekarzy wina, ze warunki w tym szpitalu to ZGROZA.

  • kontoporanka

    Oceniono 4 razy 4

    Nie no moment, może dyrektor ma rację. Jeśli to jest szpital onkologiczny to nikt tam nie wali prosto z ulicy tylko ma skierowanie i teczkę z badaniami. Jeśli tak to do przeglądania papierków nie jest potrzebny kolejny lekarz tylko urzędnik. Sprawdza kompletność papierów, tożsamość a resztę i tak zrobią na oddziale.
    Może nie zawsze potrzebny jest lekarz.
    miłego dnia
    Poranek

  • m_ac

    Oceniono 6 razy 4

    Myślę, że powoli czas jest myśleć o przychodniach i szpitalach samoobsługowych, które oczywiście w dni wolne od pracy będą nieczynne.

  • ponury_swiniarz

    Oceniono 3 razy 3

    Ja bym od razu stworzył Punkt Obsługi Pacjentów, Pacjentek, Emerytów, Rencistów i Schorowanych (POPPERS).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX