Przez strajk w Ryanairze ucierpią tysiące pasażerów. Ekspert: Powinni dochodzić swoich praw

Strajk pracowników linii lotniczej Ryanair, lotnisko w Madrycie, 25.07.2018

Strajk pracowników linii lotniczej Ryanair, lotnisko w Madrycie, 25.07.2018 (Francisco Seco / AP)

Przewoźnik powinien zadbać szczególnie o pasażerów, których o odwołanym locie poinformował w ostatniej chwili - przekonywał w TOK FM Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free.pl.

50 tysięcy pasażerów w całej Europie musiało zmienić swoje plany z powodu trwającego dziś strajku pracowników linii lotniczych Ryanair.

W szczycie sezonu wakacyjnego protestują załogi z Niemiec, Belgii, Holandii, Irlandii i Szwecji. A to oznacza odwołanie około 400 lotów - w tym 24 do i z polskich lotnisk.

Czytaj też: Kiedy należy się odszkodowanie za odwołany lot?

Ryanair zapewnia, że wszystkich pasażerów poinformował wcześniej o utrudnieniach - ale jak podkreślał w TOK FM Mariusz Piotrowski z portalu Fly4free.pl, czasu na zmianę planów nie było dużo. - O części odwołanych lotów poinformowano dwa dni temu - zauważył.

Mariusz Piotrowski przypominał, że w takich sytuacjach prawo staje po stronie pasażerów. - Przewoźnik powinien się nami zająć, znaleźć nam jakiś alternatywny lot, samolot nawet innych linii lotniczych. Należy swoich praw dociekać u przewoźnika, tak aby nasze plany zostały jak najmniej zmienione - przekonywał. 

Załogi Ryanaira strajkują, bo domagają się lepszych warunków pracy. Chodzi nie tylko o podwyżki, ale też o zatrudnianie na etatach i bardziej przejrzyste warunki awansów.

Będą tysiące odszkodowań

Linie lotnicze mają świadomość, że zamieszanie z lotami będzie słono kosztowało. Prezes firmy Michael O'Leary przyznał, że w związku ze spodziewanymi wnioskami o rekompensaty, przewoźnik rezerwuje na ten cel 20 milionów euro.

Czytaj więcej: Jakie prawa mają pasażerowie?

Zobacz także
  • Jacek Żakowski Episkopat apeluje do Dudy o weto. Żakowski: Nie, nie i nie! Bardzo mądrze i bardzo niesłusznie
  • Włodzimierz Czarzasty Włodzimierz Czarzasty o relacji PiS z Dudą: Ręka została podana, żadnej krwi bym nie szukał
  • Krzysztof Zanussi w TOK FM Zanussi o niedokończonej, proroczej sztuce Sencowa: Ostatni akt życie dopisało
Komentarze (3)
Strajk w Ryanair. Pasażerowie powinni dochodzić swoich praw
Zaloguj się
  • OE Polisa Plus

    0

    Witam,

    w przypadku opóźnionych, odwołanych lub przepełnionych lotów mogą być Państwo uprawnieni do odszkodowania. Rekompensata może wynieść od 250 do 600 euro w zależności od zdarzenia. Zachęcam do skorzystania z szybkiej i bezpłatnej ekspertyzy przeprowadzonej przez naszych ekspertów, chętnie pomożemy odzyskać należne pieniądze. Jako jedyni w branży odszkodowań lotniczych oferujemy wybór – dwie drogi do odszkodowania, czyli obsługę prawną lub błyskawiczną rekompensatę.

    Po więcej informacji zachęcam do kontaktu z infolinią pod numerem 781 000 781 lub porozmawiania z naszym konsultantem na stronie polisaplus.pl

    Gdyby pojawiły się pytania, jestem do dyspozycji.

    Z poważaniem,

    Online Ekspert Polisa Plus

  • Łukasz Kuca

    0

    Opóźnił się Twój lot? Odwołali Twój lot? Odbierz do 2500 zł odszkodowania.

    aircompensa com

  • czlonek_kod

    Oceniono 5 razy -1

    Nieh se kupiom łutki od uhoćcuf i fracajom trogom morskom

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

DOSTĘP PREMIUM

Polecamy