"Zapomnijmy o kolejnych liniach metra". Kandydatka Glusman bez lukru o obietnicach konkurentów

Justyna Glusman, kandydatka na prezydenta Warszawy odniosła się też do obietnic wyborczych. - Zapomnijmy o kolejnych liniach metrach. To metro, które się buduje, będzie realizowane do 2023 roku - powiedziała.

- W przeciwieństwie do partii politycznych nie mianowaliśmy kandydata na prezydenta, ale wybraliśmy - powiedziała Justyna Glusman kandydatka koalicji Ruchów Miejskich na prezydentkę Warszawy, działaczka stowarzyszenia Ochocianie w rozmowie z Janem Wróblem. 

- Jestem po realnej stronie barykady, która nie obiecuje mieszkańcom gruszek na wierzbie i wiem, jak wygląda budżet miasta. Obiecuję tylko to, co jest możliwe. Mam dość kampanii wyborczej, w której wszyscy się prześcigają na obrazki - deklarowała kandydatka.

Glusman odniosła się też do jednego z najgłośniejszych tematów, czyli budowy kolejnych linii metra. - Zapomnijmy o kolejnych liniach metra. To metro, które się buduje, będzie realizowane do 2023 roku, będzie kosztowało 10 miliardów złotych, nie wszystkie środki są zabezpieczone. W kolejnej kadencji trzeba projektować kolejną linię, ale to zależy od wynegocjowanych w Unii funduszy - przedstawiła swój program Justyna Glusman. Dodała, że należy poprawić też transport, który funkcjonuje obecnie. 

O kolejnych liniach metra - trzeciej i czwartej - mówił Patryk Jaki. Kandydat Zjednoczonej Prawicy zapowiadał, że po wygranych wyborach od razu zabierze się za ich budowę - jednoczesną obu linii. Deklarował, że będą gotowe w czasie dwóch kadencji.

Słupki i wieżowce

Glusman zapewniła, że ruchy miejskie będą działać na rzecz poprawy powietrza, większej ilości zieleni, infrastruktury typu żłobki. Nie będzie takich sytuacji, że w planach zagospodarowania Śródmieścia zostanie przegłosowanych 7 wieżowców.

Odniosła się też do pomysłów zlikwidowania słupków w mieście (taką obietnicę złożył inny kandydat - Patryk Jaki). - Słupki bronią pieszych. Pieszych jest więcej niż kierowców. Chodniki dla pieszych, ulice dla kierowców. Samochody i kierowcy nie mogą w Polsce narzekać. Zmorą polskich postkomunistycznych miast, takich jak Warszawa, są wielkie ulice przecinające miasta - powiedziała, dodając, że przepis pozwalający parkowanie na chodniku to przepis postkomunistyczny.

Więcej o:

Dostęp Premium TOK FM

Serwis informacyjny

Komentarze (34)
"Słupki bronią pieszych. Pieszych jest więcej niż kierowców" Justyna Glusman w Poranku TOK FM
Zaloguj się
  • safelogica

    Oceniono 14 razy 6

    W sprawie słupków musze poprzeć stanowisko pani kandydującej. Już za komuny w newralgicznych miejscach stały słupki z łańcuchami. Gdyby nie było słupków, ludzie po chodnikach nie daliby rady chodzić. Żadne zakazy nie uniemożliwiają zaparkowania pojazdu. Kierowca nie obawia się mandatu i ma w nosie innych uczestników. Jaki opowiada farmazony, Trzaskowski zamiast prezentować sensowne rzeczy wdaje się z tym oszołomem w polemiki i zawody na obietnice. ZOSTAWIĆ SŁUPKI

  • elzbietttta

    Oceniono 11 razy 3

    Popieram zdrowy rozsądek i realizm tej pani. Niestety, Wolacy wolą jajko z niespodzianką, nawet jeśli okaże się ona być koszmarkiem z plastiku.

  • green_is_bad

    Oceniono 4 razy 2

    Przypomnijmy: w sondażach kandydatka Glustyna Jusman ma mocne 0,00% poparcia.

  • jan_sobczak1

    Oceniono 16 razy 2

    Z Marsa czy z Razem ta kosmitka?

  • qznia

    Oceniono 14 razy 2

    Stan ducha i rozumu TOK FM - udawali że rozmawiają z powaznym kandydatem:)
    A co z żelazną kandydatką Jacka Zakowskiego - Martą Lampart? MA już prezydenta Wrocławia w pierwszej turze?

    (I przypominam w plebiscycie wysokich obcasów cała Polska głosuje na Annę Grodzkę
    HWD transofobom:)

  • kac

    Oceniono 2 razy 0

    Zapomnijmy o "aktywistach"...

  • vader2010

    Oceniono 12 razy 0

    10 mld rocznie na metro???? Ciekawe. Bo cały budżet warszawy to jakieś 17 mld... i tacy indolenci pchają się do władzy. ...

  • opalinski19

    Oceniono 6 razy 0

    yes, yes, yes

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX