Fotoradarów będzie dwa razy więcej. "Przestały się kojarzyć z maszynkami do robienia pieniędzy"

Zakryty fotoradar w Olsztynie

Zakryty fotoradar w Olsztynie (ROBERT ROBASZEWSKI)

W ciągu najbliższych dwóch lat liczba fotoradarów przy polskich drogach może się podwoić. Czy to dobra wiadomość? - Nasze nastawienie do fotoradarów się zmieniło - ocenił Tomasz Żółciak z "Dziennika Gazety Prawnej".

Prenumerata cyfrowa TOK FM i Wyborcza.pl - pierwszy taki dwupak! Do kupienia prosto i wygodnie, a do tego 50% taniej. Sprawdź szczegóły >>>

Na naszych drogach zaroi się od nowych urządzeń rejestrujących. Lwia część środków na ich zbudowanie będzie pochodzić z Brukseli - napisał w poniedziałek "Dziennik Gazeta Prawna". Z jego doniesień wynika, że liczba fotoradarów może nawet się podwoić.

Tomasz Żółciak z "DGP" mówił w Analizach TOK FM, że jeszcze kilka lat temu taka wiadomość byłoby krytykowana. - Przed 2016 wiele urządzeń było pod nadzorem straż miejskich i gminnych. Wtedy kojarzyły się z maszynkami do ratowania budżetów gmin – mówił Żółciak.

Jak dodawał, "ucywilizowano zasad gry". Fotoradary są jedynie pod nadzorem Inspekcji Transporu Drogowego, kierowca nie jest zaskakiwany ich obecnością. Spowodowało to zmianę nastawienia społecznego do tych urządzeń. - Dlatego dzisiaj to dobra wiadomość, bo wszystko, co może poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego, jest z definicji pozytywne – ocenił dziennikarz "DGP".

Dopiero za dwa lata

Dlaczego urządzenia pojawią się na drogach dopiero za kilkanaście miesięcy? - Po pierwsze trzeba przeanalizować, gdzie fotoradary powinny stanąć. Samorządy, mieszkańcy, drogowcy zasypują ITD wnioskami, gdzie postawić urządzenie. Jest już ponad 2000 takich pism - wymieniał Żółciak.

A od momentu zatwierdzenia miejsca do uruchomienia urządzenia może minąć nawet rok. - Trzeba załatwić odpowiednie pozwolenia budowlane, uzgodnić przyłączenia prądu. To trwa - mówił Żołciak i dodawał, że fala nowych urządzeń powinna pojawić się na przy drogach w drugiej połowie 2020 roku lub na początku 2021 r.

"Fotoradary? To doskonały pomysł!"

Zobacz także
  • Fotoradar Minister Ziobro zmienia kodeks wykroczeń. Dla kierowców będzie to element presji
  • Fotoradar ITD zmienia sposób działania. Listy od inspekcji już ze zdjęciami
Komentarze (13)
Kiedy będzie dwa razy więcej fotoradarów
Zaloguj się
  • Franciszek Feliksik

    Oceniono 8 razy 2

    jasne, znowu chcą się dobrać do kasy kierowców !!
    Bolszewicka obłuda na każdym kroku.

  • paseo

    Oceniono 1 raz 1

    Maksymalna szybkość w Polsce to 140 km,ale w praktyce wszędzie jest już tylko 70-50 i mniej; coraz mniej.Dlaczego wiec produkuje się wciąż i dopuszcza do ruchu pojazdy z absurdalnie wielkimi mocami silnikow i osiąganymi szybkościami??To skrajne zakłamanie rzadzacych.Najpierw pozwala się an to i sciaga w dodatku wielkie podatki przy zakupie,a następnie z ewszystkich sil ogranicza możliwości ich używania.Kolosalne straty robocizny ,materiałów,paliw.Wystarczy przecie zograniczyc już w produkcji maskymalna szybkość pojazdow do 140 wlasnie km i od razu nastapi skokowa poprawa.

  • Wojciech Konieczny

    Oceniono 3 razy 1

    Radary tak ale chyba ważniejsze jest ucywilizowanie ruchu w naszym kraju. Nadmiar znaków, nieprzemyślane znaki, pozostawione znaki np po remontach itd. Obawiam się że szybko się staną oonownie do robienia pieniędzy. Mamy problemy ze spujnością oznakowania i wydaje się że pryjorytety powinny by troszkę inne niż stawianie radarów ale to jest prostrze niż poprawa haosu znakowego na naszych drogah. Moim zdaniem to pujście na łatwiznę haos większy ale nikt nie powie że nic się nie robi. Gratulacje

  • Jan Kowalski

    Oceniono 2 razy 0

    W przysrywaniu obywatelom PiS wykazuje niebywałe służalstwo wobec UE którą oficjalnie lekceważy. Typowe zachowanie kundli łańcuchowych.

  • radio_wolna_europa_online

    Oceniono 2 razy 0

    Teraz fotoradary kojarzą się z maszynkami do zbierania na 500+

  • ks-t

    Oceniono 1 raz -1

    Popieram, choć przedtem należałoby uporządkowac oznakowanie z domyślnego na nakazowe. Przykłąd: ZNak strefa zabudowana - znaczy 50. POtem podniesienie do 70 a 5 km dalej zniesienie wszytskich zakazów. MOżna jechać? Otóż nie, powraca znak strefy zabudowanej sprzed 10 km więc znowu wolno tylko 50. Zawiercie, Poręba i setki podobnych miejsc. A nie lepiej byłoby postawić znak 50 , potem 70 a potem znowu 50?

  • jur.jam

    Oceniono 3 razy -1

    Proponuję by nowe fotoradary stawiać tylko przy nowo wybudowanych drogach !!! Najpierw zainwestujmy w drogi a potem w urządzenia kontrolujące ruch na nich !!!!!!!!!

  • lewacka.konserwa

    Oceniono 3 razy -1

    Yanosik będzie mógł podnieść ceny reklam.

  • smiki48

    Oceniono 3 razy -1

    należy odpowiedzieć sobie na proste pytanie. Czy chcemy aby przepisy ruchu drogowego były przestrzegane na odpowiednio oznakowanych odcinkach dróg (informacja o postawionych fotoradarach), czy też zależy nam aby na wszystkich drogach były przestrzegane przez uczestników ruchu drogowego przepisy. Bo tego drugiego efektu nie osiągniemy przy pomocy fotoradarów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

DOSTĘP PREMIUM

Polecamy