Masz już blog? Dodaj wpis po zalogowaniu.

14.11.2015 20:01

Zdobywanie linków w SEO

Zdobywanie linków a link bait.

Link bait* (przynęta linków) jest to treść na twojej stronie internetowej, do której linkują inni wydawcy stron/blogów nie dlatego, że ich oto poprosiłeś, lub im zapłaciłeś ale dlatego, że chcą. Może to być post, z dobrym poradnikiem, opowiadnie, pomocny eBook, lub wirusowe wideo. Rodzajów linkowania jest bardzo wiele. Jednym z najnaturalniejszych są dziś linki graficzne(występujące zazwyczaj w logacj).Rzućmy okiem na kilka przykładów link baitów i omówmy jak aktywny content marketing może pomóc twojej stronie zdobyć więcej wartościowych linków.

Wypas owiec w Bieszczadach

Linki w social media

Świetne materiały zawsze służy jako dobra przynęta do linkowania twojej strony. Jest to główna zasada w white SEO. Przy tworzeniu nowego bloga lub rewizji już stworzonej strony zastanów się, czy Twoje wpisy lub strona jest godna linkowania. Sprawdź czy to co stworzyłes, skłania do podzielenia się tym z twoimi znajomymi z branży np. za pośrednictwem mediów społecznościowych?

Warto też sięgnąć po radę któregoś ze swoich współpracowników. Dlaczego? Wynika to z prostego faktu. Sami jesteśmy za zwyczaj zbyt subiektywni oraz brakuję nam dystansu do tego, co tworzymy.

 

Sprawdź również artykuł: Jak zdobyć fanów na Instagramie

Jeśli chodzi o SEO to zapamiętaj, że ruch i liczba udostępnień w social media nie mają (na ten czas) nawet zbilżonej wagi do linku z anchorem. Potraktuj ten kanał, jako źródło dotarcia do widza.

Jeżeli twoja treść stanie się popularna, to zobaczy ją mnóstwo potencjalnych zainteresowanych. Co za tym idzie zwiększy to w olbrzymi sposób szanse na zdobycie linka. Na przykład: link i komentarz do treści na innym blogu, trafienie na listę ciekawych artykułów branżowych, wzmianka na forum tematyczny i tym podobne. 

Nawet jeżeli strona jeszcze nie istnieje, nadal można jej pomóc, uczestnicząc aktywnie w róż­nych społecznościach internetowych. Można publikować własny blog, umieszczać artykuły w renomowanych serwisach internetowych poświęconych danej tematyce i być aktywnym w portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Myspace, Linkedln czy GoldenLine. Gdy nadejdzie właściwy moment, wystarczy uwidocznić nową witrynę bizne­sową we wszystkich kanałach komunikacji, które się pozyskało.

Więcej w artykule: Zdobywanie linków nie musi być trudne.

 

 

Czytaj więcej na blogu SEO dla każdego.

Zobacz także

O autorze sylwestrus

avatar

Z wykształcenia ekonomista pasjonat marketingu internetowego. Lubię stare dobre filmy, języki obce i muzykę offową.

Najczęściej czytane