Dobra praca

  • Relacje z pracownikami w dobie koronawirusa [materiały partnera]
  • Zarządzanie zdalne i bycie dobrym liderem [materiały partnera]

    Zarządzanie zdalne i bycie dobrym liderem [materiały partnera]

    Aby być dobrym liderem, trzeba wykonać konkretną pracę, a przede wszystkim szanować i rozumieć swój zespół. Liderem nikt z nas się nie rodzi, liderami się stajemy. Można mieć zdolności przywódcze, jednak to, że ktoś jest inspirującym mówcą, a jego energia porywa innych, nie oznacza jeszcze, że będzie dobrze zarządzał zespołem.

  • Sztuczna inteligencja w pracy. Problem czy wyzwanie? [materiały partnera]

    Sztuczna inteligencja w pracy. Problem czy wyzwanie? [materiały partnera]

    Wdrożenie nowych technologii spowoduje likwidację wielu znanych nam stanowisk. To już nie scenariusz science fiction, a nadchodząca rzeczywistość. Zamiast bać się zmian, warto potraktować je jako nowe wyzwania. Dzięki informatyzacji mamy bowiem jednak szansę pracować na tzw. super stanowiskach i wykorzystać swoje najmocniejsze strony.

  • Rodzicielskie mindfulness, czyli spędzanie czasu z dzieckiem jako dobry reset po pracy. "Dobra praca"
  • O dobrej motywacji, czyli o wszystkim, co nie jest papką prostych i łatwych "recept na sukces". "Dobra praca"

    O dobrej motywacji, czyli o wszystkim, co nie jest papką prostych i łatwych "recept na sukces". "Dobra praca"

    Jakie są składowe dobrej motywacji? Czy ktoś inny może za nas zbudować naszą motywację? Na ile motywują nas do pracy pieniądze, a na ile inne składniki? Jak bardzo jest niebezpieczna, i o czym świadczy, nadmierna motywacja? Co to jest umiejętność dwójmyślenia, czyli po co nam realizm a nawet pesymizm? Jak dbać o higienę emocjonalną? Odpowiedzi na te pytania, i wiele innych związanych z motywacją, znajdziecie w tym podcaście.

  • Dostajesz od szefa feedback, czy tylko "po głowie"? Żyjemy w kulturze informacji zwrotnej. Jak powinna wyglądać w pracy?

    Dostajesz od szefa feedback, czy tylko "po głowie"? Żyjemy w kulturze informacji zwrotnej. Jak powinna wyglądać w pracy?

    Feedback, informacja zwrotna - rzecz wydaje się dość prosta: powinniśmy tę informację dostać szybko, powinna zawierać fakty a nie subiektywne interpretacje, informacja zwrotna jest cennym źródłem naszego rozwoju - tak zapewne powie większość pracowników. To gdzie może być problem? Ano, kiedy szef nie daje nam informacji zwrotnej, albo daje tylko wtedy, kiedy zrobiliśmy naprawdę coś, co trzeba skrytykować. Jak go namówić, by kontaktował się z nami częściej? A czy da się go nakłonić, by przyjął także feedback od nas, na temat jego zachowań? Oraz: jak nasz ekspert ocenia schematy udzielania informacji zwrotnej, w tym tzw. rozmowy okresowe?

  • Praca zdalna - co warto wiedzieć, czyli plusy, minusy i praktyczne rady. Rozmawiamy z ekspertką

    Praca zdalna - co warto wiedzieć, czyli plusy, minusy i praktyczne rady. Rozmawiamy z ekspertką

    Fajnie jest pracować zdalnie, z domu, bo nie tracisz czasu na "wyszykowanie się" do pracy, na dojazd, możesz sobie siedzieć jak lubisz albo nawet leżeć. Pod ręką coś do picia i jedzenia, dowolna liczba regeneracyjnych przerw. Ale to może też rozleniwiać. Może być męczące, bo nie ma nikogo, do kogo można byłoby zagadać. Może... wkurzać szefa, bo nie widzi, jak pracujemy, więc podejrzewa, że nie pracujemy.

  • O empatii w pracy, czyli m.in. o pracodawcach, których pracownicy po prostu lubią."Dobra praca" na 1 maja

    O empatii w pracy, czyli m.in. o pracodawcach, których pracownicy po prostu lubią."Dobra praca" na 1 maja

    Empatia: jest naszą słabością, czy też mocną stroną? Jacek Jac Jakubowski, trener, coach i współwłaściciel grupy "Trop" wyjaśnia w rozmowie z Zuzanną Piechowicz, że trzeba zacząć od uświadomienia sobie, że empatia jest naszą cechą jako gatunku stadnego, czy też - jak być może byśmy woleli - wynika z faktu, że człowiek jest istotą społeczną. Empatię po prostu mamy, kwestia: jak będzie ona u nas działać. Warto wykorzystać ją, by zmieniać nasze otoczenie na korzystniejsze, przyjaźniejsze. Pracodawca może zadbać, by atmosfera w firmie była dodatkową motywacją dla pracowników.

  • Co możesz zrobić, by radzić sobie lepiej ze swoim stresem? Rozmawiamy z jedyną taką w Polsce specjalistką od stresu
  • "Mam talent!" - tak może krzyknąć każde z nas. A potem zarządzać nim tak, by mieć z tego realne korzyści. "Dobra praca"

    "Mam talent!" - tak może krzyknąć każde z nas. A potem zarządzać nim tak, by mieć z tego realne korzyści. "Dobra praca"

    Każde z nas ma jakiś talent. Tym razem nie chodzi jednak o coś, czym - być może - moglibyśmy błysnąć w telewizyjnym talent show, czy u tzw. cioci na imieninach. Chodzi o zdolność, którą można wykorzystać w działalności zawodowej, na przykład, uwaga: czar. Brzmi głupio? Nie, jeśli się przez chwilę nad tym zastanowisz. Czyżby czar powodował, że umiesz dogadać się z każdym? Że potrafisz być duszą towarzystwa nawet, jeśli to kilka osób poznanych przed zaledwie kwadransem? To talent, który należy wykorzystać zawodowo, są też inne talenty, które np. predysponować Cię mogą jako menedżera, albo - załóżmy - specjalistę od finansów.

Serwis informacyjny

Tematy