Polskapresse pozwie "Fakt": Ukradli nam zdjęcia rodziców Madzi

Rodzice tragicznie zmarłej półrocznej Madzi wyjechali z Sosnowca i ukryli się na Dolnym Śląsku. Wytropili ich tam reporterzy dziennika "Polska Gazeta Wrocławska". Teraz Polskapresse, wydawca tytułu, chce pozwać "Fakt" za bezprawną publikację zdjęć Bartka i Katarzyny W.
"Hieny cmentarne pokłóciły się o padlinę, ale na jakie wyżyny patosu potrafią się przy tym wznieść" - skomentowała całą sytuację na Twitterze blogerka Kataryna.

Zdjęcia zostały zrobione przez dwójkę dziennikarzy "Polski Gazety Wrocławskiej". Dowiedzieli się oni, że rodzice tragicznie zmarłej Madzi z Sosnowca przebywają w okolicy Wałbrzycha. "Zdjęcia miały charakter ekskluzywny. (...) Jako pierwszym i jedynym przedstawicielom mediów udało im się opublikować materiał na stronie www.gazetawroclawska.pl" - napisał zarząd Polskapresse w oświadczeniu.

"Fakt" się dobijał, ale nie miał zgody

Następnie, jak napisał red. nacz. gazety Arkadiusz Franas, "przedstawiciele "Faktu" zaczęli się do nich i do nas dobijać". Redakcja przekazała "Faktowi", że zdjęcia nie są na sprzedaż. "Wydawało nam się, że to zrozumieli. Do wieczora, gdy na stronie fakt.pl moi dziennikarze zauważyli swoje fotografie, a dokładniej mówiąc tzw. zrzut ekranu. Taki sam pojawił się w piątek na pierwszej stronie wydania papierowego i na stronie 10" - napisał Franas.

Polskapresse domaga się odszkodowania od Ringier Axel Springer Polska (wydawcy "Faktu") i przeprosin na łamach "Faktu". Naczelny "PGW" zaznaczył, że prawnicy "już działają".

"Bez względu na ustalenia jurystów czuję, że ktoś mnie okradł. Ktoś wziął moją i moich dziennikarzy własność bez naszej zgody. Jeśli nawet inni godzą się na zdziczenie obyczajów, to nie znaczy, że "Fakt" może więcej. Nikt nie może" - podkreślił Franas.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM