Po naszych tekstach: Cyfra Plus pozwie firmę EUROTOP "Naraziła nas na utratę zaufania klientów"

- Wyciągamy surowe konsekwencje wobec akwizytorów, którzy dopuszczają się uchybień wobec naszych procedur - zapewnia Michał Stryjecki, p.o. dyrektor ds. PR spółki Canal+ Cyfrowy. Tak komentuje opublikowane przez nas listy czytelników o problemach z technikami sprzedażowymi dekoderów. Stryjecki dodaje, że Canal+ Cyfrowy szykuje pozew przeciwko łódzkiej firmie EUROTOP, której działania opisaliśmy.
Tydzień temu za łódzkim "Expressem Ilustrowanym" opublikowaliśmy informacje o tym, jak pracownicy firmy Eurotop z Łodzi "sprytnie" namawiają klientów na kupno dekoderów Cyfry Plus. Jeden z pracowników tej firmy udostępnił nam cały zestaw instrukcji, które - jak twierdzi - pracownicy musieli znać na pamięć. "My w sprawie modernizacji sieci telewizyjnej całego osiedla", "Pan nic nie wie? Tu wszyscy sąsiedzi się podłączają?", "Żeby potem nie było, że pan jako jedyny niezapisany" - to niektóre z formułek, których mieli używać, żeby przekonać klientów do kupna produktów Cyfry Plus.

"Sprzedający od drzwi do drzwi to plaga w branży"

- Otrzymaliśmy sygnały od naszych klientów, że dochodzi do licznych nieprawidłowości przy sprzedaży naszych dekoderów przez tę firmę, i szybko zakończyliśmy współpracę - wyjaśniał wtedy w specjalnym oświadczeniu Michał Stryjecki, p.o. dyrektor ds. PR spółki Canal+ Cyfrowy. (część 1 i część 2 oświadczenia)

Nasze artykuły wywołały potężny odzew. Otrzymaliśmy dziesiątki listów, w których nasi czytelnicy opowiadali o podobnych praktykach wykorzystywanych do sprzedaży dekoderów i anten telewizyjnych i o tym, jak sami pracowali dla takich firm. - Sprzedający "od drzwi do drzwi" to plaga w branży - pisał jeden z naszych czytelników. - Nieważne, że klient prawie nie widzi, nieważne, że cały dzień pracuje w polu i nie będzie miał czasu na oglądanie, nieważne, że jego stary "rubin" może mieć drobne problemy z wykorzystaniem potencjału HD. Klient płaci, jest prowizja, manager zadowolony - pisał inny.

Cyfra Plus: Rozwiązaliśmy umowy z wieloma takimi firmami

- Wobec dystrybutorów door-to-door, którzy dopuszczają się uchybień wobec naszych procedur bądź nierzetelności w relacjach z klientami, wyciągamy surowe konsekwencje. Tak też postanowiliśmy postąpić wobec firmy EUROTOP - pisze w odpowiedzi na nasze kolejne teksty Michał Stryjecki, p.o. dyrektor ds. PR spółki Canal+ Cyfrowy.

Dodaje, że od początku działalności CYFRA+ rozwiązała umowy z kilkunastoma biurami DTD, które nie spełniały określonych standardów sprzedaży - Zawsze też przychylaliśmy się do uzasadnionych reklamacji poszkodowanych klientów - zapewnia.

Pozew dla firmy EUROTOP

Stryjecki informuje też, że Canal+ Cyfrowy szykuje pozew przeciwko łódzkiej firmie, której działania opisaliśmy. "Spółka CANAL+ Cyfrowy S.A. zdecydowała się złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez firmę EUROTOP polegającego na przekazywaniu nieprawdziwych informacji, wprowadzaniu w błąd klientów w celu skłonienia ich do zakupienia usługi" - informuje Stryjecki. Dodaje, że CANAL+ Cyfrowy zamierza również wystąpić z powództwem o ochronę dóbr osobistych spółki w związku z naruszeniem jej dobrego imienia, renomy i narażenia tym samym spółki na utratę zaufania ze strony klientów". Cyfra Plus będzie domagać się od łódzkiego EUROTOP przeprosin za naganne praktyki oraz przekazania odpowiedniej kwoty na cele społeczne.

DOSTĘP PREMIUM