Tomasz Lis i Ringier Axel Springer pozywają "Wprost" i żądają 8,7 mln zł

Wydawnictwo Ringier Axel Springer i Tomasz Lis wytoczyli proces tygodnikowi "Wprost" i jego wydawcy Platformie Mediowej Point Group - podaje serwis Wirtualne Media. Żądają 8,73 mln zł w związku z prowadzoną przez "Wprost" akcją społeczną "Polska OK!".
Ringier Axel Springer (wydawca "Newsweeka") twierdzi, że "Wprost" ukradł pomysł akcji społecznej "Fajna Polska". Akcja miała "promować nowoczesny patriotyzm" i była "autorskim pomysłem Tomasza Lisa". Lis jest obecnie red. naczelnym "Newsweeka", wcześniej był red. naczelnym "Wprost".

"Wprost" w czerwcu rozpoczął swoją akcję "Polska OK!", której logo przypominało logo prowadzonej przez "Newsweek" akcji "Fajna Polska". Według Ringiera Lis już w styczniu złożył wniosek o rejestrację znaku graficznego w biało-czerwonych barwach, a wydawca "Wprost" "bezprawnie przypisywał sobie autorstwo akcji i prawa do promującego ją znaku".

Przedmiotem postępowania jest, jak podano w komunikacie, "zakazanie i usunięcie skutków działań stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji, naruszenie praw autorskich, naruszenie dóbr osobistych oraz odszkodowanie i zadośćuczynienie".

"Wprost": To my wymyśliliśmy tę akcję

PMPG podała, że nie zgadza się z zarzutami Ringiera i rozważa powództwo cywilne przeciw temu wydawnictwu. Spółka twierdzi, że "idea i logo akcji "Fajna Polska" powstały w redakcji "Wprost", a akcja miała towarzyszyć 30-leciu tygodnika "Wprost". Logo akcji zostało zaś zaprojektowane i wykonane przez studio graficzne "Wprost". Nazwę akcji zmieniono na "Polska jest OK!" ze względu na międzynarodowy charakter tego określenia i powiązania z promocją Polski na Euro 2012.

"Przede wszystkim emitent (PMPG - przyp.) podziela stanowisko Sądu Okręgowego w Krakowie wyrażone w uzasadnieniu postanowienia z dnia 24 sierpnia 2012 roku w przedmiocie odmówienia powodom udzielenia zabezpieczeń roszczeń. Jak wskazał Sąd, roszczenia powodów nawet nie zostały w wystarczający sposób uprawdopodobnione - w szczególności co do ich wysokości" - napisała spółka w komunikacie cytowanym przez Wirtualne Media.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM

Komentarze (8)
Tomasz Lis i Ringier Axel Springer pozywają "Wprost" i żądają 8,7 mln zł
Zaloguj się
  • sierota79r

    Oceniono 6 razy 6

    a co to ma wspólnego z powyższym artykułem?

    Natomiast co do bojkotu, to wystarczy zmienić kanał TV w odpowiednim czasie antenowym.
    Oczywiście przedtem, należałoby jeszcze opłacić abonament TV, by czegokolwiek się domagać lub negować.

  • sundragonnet

    Oceniono 3 razy 3

    Chcą pieniędzy.Ciekawe czy dobrze wiedzą od kogo?

  • goodwater

    Oceniono 9 razy 3

    Lisom sie kasa konczy? Kuzwa ma koles tupet...

  • fudalejw.1

    Oceniono 1 raz 1

    Lis i Lisica = bankruci !!!

  • r1t12

    0

    najwyższy cz, żeby LISIA FERMA już nie kosztowała NAS POLAKÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • wroblewska45

    Oceniono 15 razy -7

    PAN LIS ZARABIA 70 TYS W ;MISYJNEJ TELEWIZJI; JEGO ŻONKA 30 TYS. WZYWAM DO BOJKOTU PROGRAMÓW W KTÓRYCH TA RODZINKA SIĘ POJAWIA!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX