Polacy chcą oglądać proces matki Madzi. Rekordowa oglądalność, telewizje liczą zyski

Kilkunastogodzinna relacja na żywo z pierwszego dnia procesu Katarzyny W., matki małej Madzi z Sosnowca, pobiła rekordy oglądalności. 460 tys. ludzi włączyło TVN 24, 412 tys. - TVP Info. Z obliczeń AGB Nielsen Media Research wynika, że relacje z ustąpienia papieża oglądało około połowę ludzi mniej - pisze Dziennik.pl.
Wielowieyska o procesie Katarzyny W.: To lincz na żywo, podszyty pewnością: jest winna

460 tys. osób przełożyło się dla TVN 24 na ponad 8 proc. udziału w rynku (SHR). To tyle samo, ile w ubiegłym roku gromadził program Moniki Olejnik - podkreśla Dziennik.pl. Z kolei 412 tys. oglądających TVP Info dało stacji 7,6 proc. udziałów. Czyli oznacza to - brutalnie mówiąc - że Katarzyna W. się sprzedaje.

"Szefowie telewizji się cieszą"

"Szefowie telewizyjnych kanałów newsowych mają dziś powody do zadowolenia" - pisze Dziennik.pl. Podkreślony jest też wzrost oglądalności "Polsat News" dzięki informacjom z sali sądowej - z 67 do 89 tys. widzów.

Internetowe wydanie gazety podkreśla, że proces, który nie został utajniony, będzie doskonałą pożywką dla tabloidów, zauważa jednak, że nie tylko brukowce, ale także media uznawane za "poważne" zrobiły z niego temat dnia. "Żółty pasek" TVN 24 nie znikał z ekranu stacji.

Matka Madzi a papież Benedykt XVI

Dziennik.pl porównuje też widownię z pierwszego dnia procesu Katarzyny W. z dniem, gdy swoje ustąpienie ogłosił papież Benedykt XVI. TVP Info zanotował tego dnia 217 tys. widzów (3,2 proc udziału w rynku, średnia dobowa to 224 tys. w dniu procesu i 3,3 proc. udziałów w rynku).

TVN 24 oglądało w dzień rezygnacji papieża 236 tys. osób - stacja miała tym samym 3,5 proc. udziałów w rynku (zanotowana w dniu procesu średnia dobowa oglądalność wyniosła 266 tys. widzów - 4 proc. udziałów).



Więcej w "Dzienniku.pl".

DOSTĘP PREMIUM