"Ukrywanie, kim się jest, to kłamstwo, atmosfera robi się gęsta" - matka lesbijki w spocie [WIDEO]

"Znikną emocje, pojawią się argumenty", "Ukrywanie, kim naprawdę się jest, to kłamstwo" - tak rodzice osób homoseksualnych przekonują w spotach innych rodziców do otwartego mówienia o orientacji swoich dzieci. Jutro start kampanii "Rodzice, odważcie się mówić".
- Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że moja córka jest w związku ze swoją dziewczyną i nie mówi mi o tym. Mówi, że to koleżanka, a gdy np. idzie na wesele, to zaprasza kolegę. To seria kłamstw. Atmosfera w domu robi się coraz bardziej gęsta, nasze dziecko nie czuje się swobodnie przy nas, nie może nam powiedzieć, jak naprawdę z nim jest Wiktorii - mówi Aneta, matka Wiktorii.

- Jestem dumna, że moja córka w takim społeczeństwie ma odwagę jawnie żyć zgodnie ze swoją orientacją. Że nie ma lęków. To znaczy, że jest zdrowa - ocenia Elżbieta Ostrowska, matka Mirki.

- Nawet jeśli nie mam nic odkrywczego do powiedzenia nt. gejów i lesbijek, to z samego faktu, że wreszcie zaczynamy o tym rozmawiać, musi coś wyniknąć. Znikną emocje, pojawią się argumenty - mówi Mirosław, aktor i ojciec Mateusza.

Tak dwie matki i ojciec osób homoseksualnych wypowiadają się w spotach kampanii społecznej "Rodzice, odważcie się mówić". Akcja rusza jutro i ma zachęcić rodziców lesbijek, gejów i osób biseksualnych (LGB) do otwartego mówienia o orientacji swoich dzieci. Akcję organizuje Kampania przeciw Homofobii.

Na plakatach, które pojawią się w największych miastach, m.in. Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, są zdjęcia rodziców i ich dzieci - osób homoseksualnych z podpisami: "Córka nauczyła mnie odwagi", "Syn nauczył mnie, jak ważne jest być sobą", "Córka nauczyła nas mówić otwarcie". Z badań KPH wynika, że 41 proc. osób LGB ukrywa swoją orientację przed najbliższą rodziną.

Kampania już oburzyła środowiska prawicowe, które zarzuciły warszawskiemu ratuszowi finansowanie jej kosztem kolonii dla dzieci. Okazało się, że promujący te informacje, m.in. serwis Fronda, nie zrobili researchu: ratusz nie wydał na kampanię ani złotówki, a środki przeznaczone na kolonie "Zima w mieście" wyniosły w tym roku 2,9 mln zł i są o 400 tys. większe niż w rok temu.

Akcja "Rodzice odważcie się mówić" jest realizowana przez Kampanię przeciw Homofobii ze środków finansowych Open Society Foundations - organizacji założonej przez miliardera i filantropa George'a Sorosa. Za koncepcję akcji i jej produkcję odpowiadała - pro bono - agencja Lowe GGK. Autorem zdjęć jest Kuba Dąbrowski, autorką filmu - Anna Grzelewska.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM