"Tylko słabi gracze biorą dopalacze". Akcja z Marcinem Gortatem w roli głównej

Z udziałem najsłynniejszego polskiego koszykarza Marcina Gortata rozpoczęły się w Łodzi zdjęcia do spotu reklamowego społecznej kampanii przeciwko dopalaczom. "Tylko słabi gracze biorą dopalacze" - to hasło akcji.
Malowniczy Księży Młyn od rana żyje w rytmie uderzanej o asfalt piłki do koszykówki. Plan filmowy powstał na szkolnym boisku. W spocie biorą udział nastolatkowie, którzy zgłosili się na casting. - O tym, że zagra z nami Marcin Gortat dowiedziałem się dopiero teraz - mówi jeden z nich. - Nigdy nie sądziłem, że coś takiego mnie spotka - dodaje.

Gwiazd NBA pojawiła się na planie filmowym w niebieskim stroju z numerem 13. - Mam nadzieję na dobrą zabawę. Prawdziwego pojedynku tu chyba nie będzie, ale jeśli znajdziemy chwilę, to na pewno trochę sobie pogramy - zapewniał.

- W filmie będzie element zaskoczenia, ale nie chcemy go na razie zdradzać - mówi tajemniczo reżyser Bartosz Warwas z łódzkiej filmówki.

Koszykarz nie ukrywa, że sport i dopalacze to złe połączenie. - Kto chce zrobić karierę sportową nie może iść na skróty. Dopalaczy nie polecam, wręcz zakazuję - grzmiał Marcin Gortat. - Mam znajomych, którzy poszli na łatwiznę i teraz cierpią po latach. Gdyby mogli cofnąć czas, to by to zrobili - dodał.

Gortat mówił, że dla tych, którzy mają pasję i marzenia używki są niedozwolone. - Można brać tylko te, które poleci trener. Nie ma mowy, aby szprycować się innymi świństwami. Za dużo jest do stracenia - podkreślał najlepszy polski koszykarz.

Z boiska szkolnego plan filmowy przeniesie się na ul. Piotrkowską, do Parku Poniatowskiego i na Pl. Wolności. Popis dadzą też młodzi skaterzy. - Nie chodzi nam o to, aby pokazać nastolatka, który umiera po dopalaczach - mówi Magdalena Sosnowska z urzędu miasta w Łodzi. - Pokażemy młodym ludziom, że w mieście nie trzeba się nudzić. Że życie bez używek może być fantastyczne - dodaje.

Produkcja spotu pochłonie 20 tys. złotych. Miasto chce, aby trafił on do lokalnej i ogólnopolskiej telewizji.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM