Mail i SMS zamiast stania w kolejce do lekarza

Tak już niebawem będzie w bydgoskim Centrum Onkologii. Szpital zmienia system oprogramowania, lekarze dostali już laptopy i będą mogli kontaktować się bezpośrednio z pacjentami. Jak zapowiada dyrektor Centrum dr Zbigniew Pawłowicz, dzięki temu lekarski dyżur będzie bardziej efektywny.
- Lekarz - niezależnie od tego, gdzie się będzie znajdował - będzie mógł odczytać maila, odpisać na niego lub gdy pacjent zechce przenieść wizytę na inny dzień. Jest mu to trudno załatwić z recepcjonistką, będzie łatwiej załatwić to z lekarzem - mówi dr Pawłowicz.

To ułatwi kontakt zwłaszcza tym pacjentom, którzy wybierają ciągle tego samego lekarza: - Jeżeli się pacjent zarejestruje na wizytę, tydzień przez nią system przypomni mu o terminie. Dwa dni przed wizytą przyśle informację, że jeżeli nie potwierdzi jej tą samą drogą, to wizyta zostanie skreślona. I wtedy system może zarejestrować innego pacjenta.

Pacjentom onkologii pomysł się podoba: - Będzie to duże udogodnienie - mówi pani Ewa z Luszkowa. - Jadę tu prawie 50 km trzy razy, bo najpierw, żeby się tylko zarejestrować, bo dodzwonić się nie mogę, potem - na wizytę, a trzeci raz - na badania - wylicza.

- Ja jestem z Kutna - wtrąca pani Anna. - Wolałabym wysłać maila, miałabym datę, godzinę, wszystko. A tak co trzy tygodnie przyjeżdżam, bo np dzisiaj mam chemię i stoję w kolejce do kontroli, ale nie wiem, czy lekarz mnie przyjmie. Jeśli nie, będę musiała przyjechać jeszcze raz.No i nie wiem, czy dostane się do tego mojego.

W szpitalu powstanie też specjalne biuro do obsługi pacjenta. Zmiany pacjenci odczują za niespełna rok.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM

Serwis informacyjny