Reklamy w Radiu Maryja? Są, ale ukryte

PRZEGLĄD PRASY. ?Gazeta Wyborcza? ustaliła, że z monitoringu Radia Maryja, zamówionego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, wynika, że radiostacja emitowała reklamy. Jako nadawca społeczny robić tego jednak nie powinna. Dzisiaj KRRiT zdecyduje, co zrobić, aby z anteny radia zniknęły ukryte reklamy.
Radio Maryja łamie koncesje, bo emituje reklamy - wynika z monitoringu zamówionego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Stale reklamuje m.in. "Nasz Dziennik", Telewizję Trwam, Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej, a także tygodnik "Niedziela" i odbiorniki satelitarne sprzedawane przez Lux Veritatis o. Rydzyka.

Ukrycie reklam polega na tym, że np. program na antenie Radia Maryja był przerywany komunikatem czytanym przez lektora, który informował m.in. o kolędach na płytach, zamieszczonych jako dodatek do "Naszego Dziennika". Problem w tym, że komunikat nie był wydzielony wyraźną informacją, że to reklama, a same Radio Maryja, jako nadawca społeczny, nie może emitować reklam.

Więcej w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej".

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM