"Zimo wypier...j". Plakat za pieniądze z ministerstwa

"Zimo, wypier j" - to hasło z billboardu, który pojawił się w pięciu największych miastach Polski. Na to dzieło sztuki pieniądze wyłożyło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego - podały "Wiadomości" TVP.
- Fotografowałam bardzo dużo haseł pojawiających się w miastach, ale wybierałam te, które moim zdaniem są najbardziej trafione i te później haftowałam - mówi"Wiadomościom" TVP1 Monika Drożyńska , autorka plakatu. Natchnienia szukała w napisach widniejących na murach i płotach.

Billboard jest częścią projektu noszącego nazwę "Haft miejski". Resort kultury dofinansował ten projekt. Jaką kwotą? Nie udało się tego ustalić, bo rzecznik ministerstwa odmówił w tej sprawie komentarza.

Przechodniom projekt nie przypadł do gustu

- To bardzo brzydko według mnie, bardzo brzydko, nie powinno tak być - powiedzieli "Wiadomościom" TVP przechodnie. - To ministerstwo nie ma na co pieniędzy wydawać? - pytają inni.

A, że wulgaryzmy nie popłacają, przypomina też policja. - Za używanie słów obelżywych grozi kara ograniczenia wolności, lub kara grzywny do 1500 zł, którą może nałożyć sąd - mówi nadkomisarz Maciej Milewski, rzecznik KW Policji w Opolu.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM