Kto sponsorem Narodowego? Kibice: Adidas albo... Warszawa

Ponad połowa kibiców jest zdania, że sponsorem Stadionu Narodowego powinna być polska firma lub instytucja - wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Jednak w czołówce najczęściej wskazywanych ewentualnych marek, znalazło się wiele międzynarodowych - np. Adidas, Coca-Cola. Z polskich firm lub instytucji pytani wymieniali najczęściej Miasto Stołeczne Warszawa, PKN Orlen i PKO BP.
Badanie ARC Rynek i Opinia zrealizowało metodą ankiet internetowych w dniach 4-6 kwietnia br. wśród 507 kibiców piłki nożnej (w wieku 15 lat i więcej).

W czołówce odpowiedzi znalazła się firma Adidas (27 proc. badanych) - jako sponsor zagraniczny i Miasto Stołeczne Warszawa (25 proc. badanych) - jako krajowy. W dalszej kolejności znalazł się Coca-Cola (19 proc.), PKN Orlen (16 proc.) i PKO BP (15 proc.).

Kontrakt ze sponsorem Stadionu Narodowego ma zostać podpisany na 10 lat.

Czego się boją kibice? Tylko 3 proc. - niczego

Firma zapytała również kibiców czego przed nadchodzącym Euro 2012 boją się najbardziej. Najczęściej fani piłki nożnej wskazywali na obawy związane z problemami organizacyjnymi (w tym przede wszystkim o transport) oraz o kondycję sportową reprezentacji Polski. - Często wskazywaną obawą jest również kwestia potencjalnych zamieszek wywołanych przez polskich kibiców. Zapewne jest to wynik niepokojących wydarzeń, jakie ostatnio miały miejsce na boiskach polskiej Ekstraklasy - mówi Andrzej Gołoś, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

Jak podkreśla firma - młodsi respondenci często przyczyn problemów z burdami stadionowymi doszukują się w... niedostatecznej restrykcyjności polskiego prawa, starsi natomiast - w skutecznej egzekucji istniejących przepisów.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM