Murdoch zn闚 ma k這poty. By造 premier oskar瘸 o wy逝dzenie informacji o jego chorym synku

By造 premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown oskar篡 dziennikarzy pracuj帷ych dla sp馧ki mediowej Ruperta Murdocha News International o nielegalne wej軼ie w posiadanie dokumentacji medycznej jego i jego rodziny - w tym nieuleczalnie chorego synka polityka - a tak瞠 biling闚 telefonicznych i danych bankowych - podaje CNN.
Osoby z bliskiego otoczenia by貫go premiera Wielkiej Brytanii nieoficjalnie zdradzi造 dziennikarzom CNN, 瞠 Gordon Brown postanowi zaskar篡 dziennikarzy najwi瘯szego dziennika nale膨cego do koncernu Ruperta Murdocha, "The Sun". Mieli oni w nielegalny spos鏏 wchodzi w posiadanie poufnych informacji na temat stanu zdrowia jego i cz這nk闚 jego rodziny.

Chodzi這 zw豉szcza o dzi 5-letniego synka polityka, Jamesa Frasera, kt鏎y cierpi na nieuleczaln chorob, mukowiscydoz. W 2006 roku, kilka miesi璚y po jego narodzinach, tabloid opublikowa artyku na temat stanu zdrowia ch這pca. W tamtym czasie rodzina Brown闚 utrzymywa豉 fakt choroby synka w sekrecie i tylko pracownicy szpitala, w kt鏎ym James le瘸, mieli dost瘼 do jego dokumentacji medycznej.

"Znakomicie zaplanowane oszustwo"

Gordon Brown podobno zaskar篡 tak瞠 dziennikarzy innego tytu逝 nale膨cego do wydawnictwa Ruperta Murdochca. W styczniu 2000 roku kto podaj帷y si za 闚czesnego Kanclerza Skarbu dzwoni do jego banku, Abbey National, 膨daj帷 udost瘼nienia mu danych na temat "jego konta". Jedna z pr鏏 zako鎍zy豉 si sukcesem.

Bank w rozmowie z prawnikiem by貫go premiera nazwa ca貫 przedsi瞝zi璚ie "znakomicie zaplanowanym oszustwem". Jednym z dowod闚 wskazuj帷ych na to, 瞠 za tym oszustwem sta w豉郾ie "Sunday Times", jest to, 瞠 w tym samym czasie, kiedy pope軟iono przest瘼stwo, na us逝gach tytu逝 by specjalista od uzyskiwania poufnych danych od bank闚 - by造 aktor, John Ford. Informacj na ten temat ujawni Nick Davies, dziennikarz konkurencyjnego "The Guardian".

BBC podaje, 瞠 wesz豉 w posiadanie listu, kt鏎y przedstawiciele Abbey National wys豉li ostatnio do "Sunday Times". Pisz w nim, 瞠 maj obawy, 瞠 "dziennikarze tytu逝 b康 osoby pracuj帷e na jego zlecenie poda造 si za pana Browna, aby nielegalnie, podst瘼em wej嗆 w posiadanie poufnych danych na temat jego konta".

Gw鏚 do trumny?

News International nie skomentowa這 doniesie o zarzutach by貫go premiera i Abbey National. To kolejna ods這na skandalu wok馧 wydawnictwa australijskiego potentata mediowego. W鈔鏚 kolejnych oskar瞠 o pope軟iane przez jego dziennikarzy przest瘼stw - m.in. zak豉danie nielegalnych pods逝ch闚, w豉mywanie si do poczt g這sowych i kont bankowych polityk闚, artyst闚 i cz這nk闚 rodziny kr鏊ewskiej - Rupert Murdoch postanowi w zesz造m tygodniu zamkn望 brytyjski tabloid "News of the World".

Wi璚ej o:

DOST襾 PREMIUM

Serwis informacyjny

Skomentuj:
Murdoch zn闚 ma k這poty. By造 premier oskar瘸 o wy逝dzenie informacji o jego chorym synku
Zaloguj si

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX