Wybory 2011. Oto plan kampanii PiS: Zero ataku na PO, postawa i działanie cool, jazzy

?Gazeta Wyborcza? poznała dokument sztabu PiS, który opisuje plan kampanii skierowanej do młodych wyborców. Plan w skrócie wygląda tak: zero ataku na Platformę i próba zaskakującej zmiany wizerunku partii.
"Celem jest pokazanie wyborcom, że PiS jest partią ludzi młodych, ambitnych, aktywnych, przebojowych, kompetentnych, zadbanych, estetycznych, modnych, wyluzowanych, dowcipnych, pełnych pasji, radości życia, pełnych pomysłów, energii, optymizmu" - czytamy w wytycznych kampanii reklamowej.

I dalej: "Być w PiS, sympatyzować z PiS czy głosować na PiS to nie tylko żaden obciach, ale wręcz postawa i działanie cool, jazzy. Działanie budzące zrozumienie, akceptację, solidarność, podziw".

Różne role: w biurze podczas pracy w pozach swobodnych

Twarzami akcji mają być młodzi politycy, głównie kobiety, w tym Sylwia Ługowska z Łodzi, zwana przez tabloidy "Angeliną Jolie PiS", czy wiceszefowa biura prasowego partii Ilona Klejnowska. Seria zdjęć (jedno z nich widzieliśmy) ma pokazać PiS-owców w różnych rolach, np. "na szczycie zdobytej góry w pozie zdobywców", "w biurze podczas pracy w pozach swobodnych", "w klubie wśród młodych", "w środku miasta" (miejskie tło ma się zmieniać).

Nie wiemy, które zdjęcia PiS wybierze i czy pójdą na plakaty czy billboardy. Najmłodsi wyborcy są grupą politycznie niepewną. Ostatnie badania - np. wewnętrzny sondaż Platformy na tysięcznej próbie osób do 30. roku życia, a także uśrednione wyniki kilku badań TNS OBOP - pokazują, że PO straciła znaczną część przewagi.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM