Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów oglądało 10,6 mln widzów

Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji oglądało w niedzielę w godz. 20-20.05 łącznie 10,6 mln osób. Wyniki podawały: TVP 1 - 4,7 mln widzów, TVN - 2,2 mln, Polsat - 1,6 mln, TVN 24 - 1,1 mln, TVP Info - 460 tys., Polsat News - 310 tys., TV Polonia - 160 tys. i Superstacja - 30 tys- pisze Presserwis.
Łącznie udział tych stacji w rynku w paśmie 20-20.05 wyniósł 82,5 proc. To więcej, niż przy ogłoszeniu wyników sondaży po pierwszej turze (71,8 proc.), które jednak przyciągnęły trochę więcej widzów - 11 mln - podaje Presserwis.

Z telewizyjnych wieczorów wyborczych najwięcej widzów przyciągnął ten w Jedynce - w godz. 19.52-22.01 oglądało go 3,9 mln osób. "Czas decyzji" w TVN miał 1,9 mln widzów (19.50-20.48), a wieczór wyborczy Polsatu - średnio 780 tys. (program był emitowany od 19.36 do 1 w nocy).

W czasie wieczorów wyborczych główne anteny nadawały ten sam program, co związane z nimi kanały informacyjne. Najwięcej widzów miał wieczór wyborczy TVN 24 emitowany od 19.25 do północy - 1,05 mln. Dwuczęściowy program TVP Info "Wybory prezydenckie 2010" miał średnio 760 tys. widzów (od 19.52 do północy, z krótką przerwą ok. 22), a wieczór wyborczy Polsat News - 120 tys. (od 19.36 do 2 w nocy). Ponadto "Wybory 2010" w Superstacji zgromadziły ponad 20 tys. widzów (od 19.47 do 2 w nocy), a wieczór wyborczy w TV Polonia miał 128 tys. widzów (19.52-22.01). Dane zebrał Nielsen Audience Measurement.

DOSTĘP PREMIUM