Reklama z Julią Roberts wycofana. Za dużo retuszu

Dwie nowe reklamy L'Oreal - z aktorką Julią Roberts i modelką Christy Turlington - nie będą już pokazywane w Wielkiej Brytanii - uznała brytyjska agencja nadzorująca rynek reklamy. Powód? W reklamie zastosowano zbyt dużo retuszu, przez co kampania wprowadza w błąd.
Chodzi o reklamy kosmetyków Lancome i Maybelline - marek, które należą do koncernu L'Oreal.



Agencja nadzorująca przestrzeganie Brytyjskiego Kodeksu Reklamowego ASA podjęła taką decyzję po skardze brytyjskiej parlamentarzystki Jo Swinson. - Przesadny retusz i cyfrowe manipulacje obrazem stały się dla nas normą. A przecież zarówno Christy Turlington jak i Julia Roberts są naturalnie pięknie, więc nie ma potrzeby ulepszać ich wizerunków - powiedziała Swinson i dodała, że reklamy są mylące, bo zdjęcia zostały komputerowo zmienione.

"To miała być inspiracja"

ASA uznała skargę Swinson i zakazała emitowania reklam. Jak stwierdzili członkowie komisji, nie ma żadnych dowodów, że retuszowane zdjęcia odzwierciedlają efekt, jaki może przynieść użycie reklamowanych kosmetyków.

Firma Lancome próbowała przekonywać, że zdjęcie Roberts w zamierzeniu miało być inspiracją dla klientek, a świetlista poświata jest wynikiem odpowiedniego ustawienia światła. Poprawki cyfrowe nie miały sugerować, że takie właśnie będzie działanie kosmetyku. Jednak ta argumentacja nie przekonała komisji.

Lancome i Maybelline powołują się także na badania naukowe potwierdzające efektywność reklamowanych produktów oraz na ankiety przeprowadzone wśród konsumentek, które są zadowolone z kosmetyków.

Problemy z Penelope

Już w przeszłości L'Oreal miał problemy z podobnymi skargami. W przypadku reklamy z maskarą, wykorzystującej wizerunek Penelope Cruz, L'Oreal musiał przyznać, że na zdjęciu aktorka ma sztuczne rzęsy i że użycie reklamowanej maskary nie zapewnia analogicznego efektu.

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM

Komentarze (5)
Reklama z Julią Roberts wycofana. Za dużo retuszu
Zaloguj się
  • adalbert.13

    Oceniono 4 razy 4

    chyba nie widzieli ostatniego bilbordu informacyjnego prezesa

  • play100cen

    Oceniono 2 razy 2

    Julia Cyborg Roberts.

  • pimpek.corp

    Oceniono 1 raz 1

    Za dużo szpachli i fotoszopa ? Już myślałem że wypasiona korporacja wszystko może wyremontować i opchnąć - a tu patrz - niespodzianka.

  • atleista

    Oceniono 1 raz 1

    Zamiast reklamy L'Oreal wyszła reklama najpopularniejszego obecnie na rynku kosmetyku - Photoshopa.

    adalbert.13 : Podobno amerykańscy producenci horrorów widzieli i są zachwyceni. ;-)

  • adalbert.13

    0

    @atleista; wznawiają przygody Beavis`a & Butthead`a, to wystarczająco makabryczne historyjki

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX