Pech, fatum... Teraz Suzuki wycofuje samochody

Po Toyocie i Hondzie kolejny japoński producent samochodów, firma Suzuki Motor wycofuje blisko pół miliona małych vanów marek Suzuki i Mazda z rynku krajowego. W samochodach tych zainstalowano wadliwą klimatyzację, która może wywołać pożar.
Suzuki przeprosiło klientów i zapowiedziało wycofanie samochodów Suzuki Every oraz Mazda Scrum wyprodukowanych w latach 2005-2009. W sumie ok. 430 tys. sztuk. Powodem są skargi klientów na producenta, jakie otrzymał japoński rząd. W 85 zażaleniach dwukrotnie poinformowano o przypadkach pożaru, do którego doszło w czasie deszczu, gdy woda zetknęła się z instalacją elektryczną.

Także dziś Nissan Motor ogłosił wezwanie do serwisów dla 76 tys. pojazdów z powodu źle podłączonych przewodów elektrycznych. Wada produkcyjna może spowodować nagłe wyłączenie silnika. Co prawda jak dotąd nie było zgłoszeń o wypadkach, ale firma otrzymała 161 skarg od użytkowników i stąd decyzja masowych naprawach.

Kłopoty nie ominęły tez innego producenta samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni - Daihatsu. Dwie skargi na przypadkowo eksplodujące poduszki powietrzne były powodem decyzji o wycofaniu ponad 60 tys. aut tej marki.

To kolejne w ostatnich miesiącach wpadki japońskich producentów samochodów, słynących do niedawna z niezawodności.

Niedawno koncern Honda rozszerzył trwającą od ponad roku akcję naprawy felernych poduszek powietrznych na dalsze 437 tys. aut.

W listopadzie 2008 r. Honda ostrzegła, że niektóre samochody tej marki w USA wymagają wymiany poduszki powietrznej w kierownicy, ponieważ może ona otwierać się ze zbyt dużą siłą, stwarzając zagrożenie dla kierowcy. Producent z usterką tą wiąże 12 wypadków, w których zginęła jedna osoba a 11 zostało rannych.

Jednak zdecydowanie najbardziej ucierpiała ostatnio reputacja innego japońskiego koncernu - Toyoty. Nawet 8 mln aut tej marki może wymagać naprawy z powodu blokujących się pedałów gazu i przesuwających się mat podłogowych, a dalsze 400 tys. z powodu zawodnych hamulców.

DOSTĘP PREMIUM