Nareszcie piątek. Na co wybrać się do kina? [PRZEGLĄD PREMIER]

Nowy film Almodovara vs Jaś Fasola jako (prawie) James Bond po liftingu - wieczorami nie siedzimy w domu, tylko wybieramy się do kina. Zobacz, co nowego na ekranie.
"Drive", Carey Mulligan i Ryan Gosling, reż. Nicolas Winding Refn mat. dystrybutora

'Drive', reż. Nicolas Winding Refn, USA 2011

Bardzo szybkie kino. Zwłaszcza dla miłośników pościgów. ewolucji kaskaderskich, sypiących się iskier i pisku hamowania. Opowieść o Driverze, chłopaku, który za dnia pracuje jako kaskader a nocami wynajmuje się jako kierowca gangsterów. Żyje, balansując na cienkiej granicy między rozsądkiem a brawurą. Do dnia, gdy pozna Irene i straci dla niej głowę. Nowa dziewczyna, wyglądająca jak anioł, rozpęta wokół niego prawdziwe piekło. Ich 'love story' pisane będzie czystą adrenaliną. 'Drive' to najnowszy film Nicolasa Windinga Refna, który zdobył za niego główną nagrodę za reżyserię na festiwalu w Cannes.

Paweł Mossakowski, recenzent 'GW", pisze o filmie: Oglądając go mówiłem na siebie na przemian: 'Rany, jaki to zdolny człowiek' i 'Jezu, co za pretensjonalne gówno'. Do tej pory nie wiem, które wrażenie było silniejsze.

Jesteś tam? Jesteś tam?

'Jesteś tam?', reż. David Verbeek, Francja, Holandia, Tajwan 2010

Taki film musiał powstać wcześniej czy później. Dwudziestoletni Holender - Jitze jest zawodowym graczem. Jeździ po świecie, by uczestniczyć w turniejach gier komputerowych. Podczas pobytu w Tajpej, zaczyna go boleć ręka i jest zmuszony zrobić sobie kilkudniową przerwę. W hotelu Jitze poznaje dziewczynę i zaczyna sobie uświadamiać, co to znaczy być człowiekiem w epoce globalnej sieci. Stara się do niej zbliżyć, ale łatwiej wychodzi mu to w świecie wirtualnym - w Second Life, w który oboje grają.

Mossakowski w najnowszym Co jest grane nie pozostawia złudzeń: Film stanowi klasyczny przykład zmarnowania obiecującego pomysłu. Wątek miłosny jest od początku naznaczony beznadzieją i niespełnialnością, fabuła jest niemrawa i ospała, klimat robiony na siłę, a bohater 'snujowaty'. Łatwiej tez powiedzieć, czym film nie jest, niż jest.

'Johnny English Reaktywacja', reż. Oliver Parker, Wielka Brytania 2011

Dobrze kojarzony przez widzów tajny agent Johnny English musi odnaleźć zdrajców w najbliższym otoczeniu Jej Królewskiej Mości. Film wchodzi do kin bez pokazu prasowego, ale miłośnicy humoru serwowanego przez Romana Atkinsona nie powinni wyjść z kina rozczarowani.

Skóra, w której żyję Skóra, w której żyję fot. kultura.gazeta.pl

'Skóra, w której zyję', reż. Pedro Almodovar, Hiszpania 2011

Opowieść o chirurgu plastycznym, który trzyma w zamknięciu w swoim mieszkaniu piękną Ewę. Kim jest tajemnicza kobieta? Jakie stosunki łączą ją z lekarzem? Prawda okaże się bardziej szokująca niż najśmielsze przypuszczenia.

Paweł Felis pisze w GW ''nowy film Almodóvara zaskakuje chłodem - jest wypieszczony w każdym kadrze, sterylny, jakby pozbawiony uwodzicielskiego błysku i emocji''.

W imieniu diabła W imieniu diabła Max Pawlikowski

'W imieniu diabła', reż. Barabara Sass, Polska 2011

Anna ma dwadzieścia parę lat. Jest piękną, mądrą, wrażliwą dziewczyną. Po traumatycznych przejściach w ?chorej? rodzinie postanowiła szukać schronienia w klasztorze. Wydaje się, że jest pełna wewnętrznego spokoju. Jednak złe wspomnienia powracają w postaci koszmarnych snów. Przełożona klasztoru, która darzy Annę dziwnym uczuciem twierdzi, że opętał ją szatan. Obiecuje pomóc, powołując się na swoje niezwykłe kontakty z Matką Boską.