''12 lat ćwiczymy dzieci udzielać odpowiedzi, a potem oczekujemy od nick kreatywności''. [''USŁYSZ SWOJĄ SZKOŁĘ'' - PO DEBACIE W BYDGOSZCZY]

Nowoczesnej edukacji była poświęcona siódma debata radia TOK FM, organizowana w ramach akcji ''Usłysz Swoją Szkołę'' tym razem w Bydgoszczy.

Punktem wyjścia debaty ''Usłysz Swoją Szkołę'' była reforma edukacji i nowa podstawa programowa z informatyki, wprowadzająca między innymi naukę programowania w pierwszych klasach szkół podstawowych - już od 1-go września. "Nowoczesność" nowego programu nauczania budzi jednak wątpliwości części ekspertów. 

Według kujawsko-pomorskiego kuratora oświaty, Marka Gralika, edukacja po reformie pozwoli nauczycielom rozwinąć skrzydła i przygotuje uczniów na wyzwania przyszłości. Przyznaje przy tym, że unowocześnienia potrzebują także same szkoły.

Neurodydaktyczka, doktor Marzena Żylińska przekonuje jednak, że nowoczesność edukacji nie zależy od nasycenia technologią. Jej zdaniem trzeba zmienić model szkolnictwa, który niewiele się zmienił od XIX-go wieku. - Przez 12 lat ćwiczymy dzieci 
w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi, a potem dziwimy się, że nie są kreatywni - mówiła.

Debata w Bydgoszczy była siódmą na naszej trasie, za tydzień Łódź i przedostatnia odsłona akcji ;''Usłysz Swoją Szkołę''.

"Szydło w sprawach zagranicznych jest jak przybysz z krainy Muminków"

DOSTĘP PREMIUM