Opóźniony pociąg? PKP tłumaczy, co trzeba zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie
W przypadku opóźnień od 60 do 119 minut odszkodowanie może wynosić 25 procent wartości biletu, a powyżej 120 minut - połowę kwoty.
Żeby dostać rekompensatę, trzeba złożyć reklamację.
- Reklamację można składać pisemnie: w kasie, w punkcie obsługi klienta, za pośrednictwem poczty. Można też skorzystać z formy internetowej. Na naszej stronie jest specjalny formularz - mówi rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.
Pasażer ma na to rok. Natomiast przewoźnik na rozpatrzenie wniosku - 30 dni. Te zasady dotyczą pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych przejazdów na terenie Unii Europejskiej.
Pasażer może też ubiegać się dodatkowo o odszkodowanie z powodu ewentualnych strat poniesionych w związku z opóźnieniem pociągu. Musi jednak uwodnić, jakie straty poniósł.
-
Śmiertelne potrącenie 19-latki. Jest wyrok w głośnej sprawie kierowcy autobusu
-
Sprawdziliśmy, co w sklepach myślą o powrocie handlu w niedzielę. Tusk rozwścieczył. "Co mu odbiło?!"
-
Kolejnemu rządowi PiS "puszczą wszystkie hamulce". "Będą chcieli osłabić lub nawet kupić TVN" [podkast DZIEŃ PO WYBORACH]
-
Katastrofa w seminariach i "ciemna noc" Kościoła. "Stworzono w nim eldorado dla przestępców"
-
Nowy sondaż. Prawie wszystkim rośnie, tylko nie im. To koniec wielkiego boomu?
- Spiker kanadyjskiego parlamentu podał się do dymisji i przeprosił Polaków. "Dwa i dwa nie zawsze daje cztery"
- Franciszek "zrobił wycieczkę" pod adresem polskiego rządu? "Dobrze, że zwrócił uwagę na tę sytuację"
- Przedwyborczy apel PKW. Chodzi o "poszanowanie godności" i działanie "zgodnie z prawem"
- Świat opanowała nowa epidemia. Wywołał ją wirus wysokiej inflacji i kryzysu kosztów życia
- Dąbrowa Górnicza. Kościół policzył straty po orgii na plebanii