Opóźniony pociąg? PKP tłumaczy, co trzeba zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie
W przypadku opóźnień od 60 do 119 minut odszkodowanie może wynosić 25 procent wartości biletu, a powyżej 120 minut - połowę kwoty.
Żeby dostać rekompensatę, trzeba złożyć reklamację.
- Reklamację można składać pisemnie: w kasie, w punkcie obsługi klienta, za pośrednictwem poczty. Można też skorzystać z formy internetowej. Na naszej stronie jest specjalny formularz - mówi rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.
Pasażer ma na to rok. Natomiast przewoźnik na rozpatrzenie wniosku - 30 dni. Te zasady dotyczą pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych przejazdów na terenie Unii Europejskiej.
Pasażer może też ubiegać się dodatkowo o odszkodowanie z powodu ewentualnych strat poniesionych w związku z opóźnieniem pociągu. Musi jednak uwodnić, jakie straty poniósł.