Opóźniony pociąg? PKP tłumaczy, co trzeba zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie
W przypadku opóźnień od 60 do 119 minut odszkodowanie może wynosić 25 procent wartości biletu, a powyżej 120 minut - połowę kwoty.
Żeby dostać rekompensatę, trzeba złożyć reklamację.
- Reklamację można składać pisemnie: w kasie, w punkcie obsługi klienta, za pośrednictwem poczty. Można też skorzystać z formy internetowej. Na naszej stronie jest specjalny formularz - mówi rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.
Pasażer ma na to rok. Natomiast przewoźnik na rozpatrzenie wniosku - 30 dni. Te zasady dotyczą pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych przejazdów na terenie Unii Europejskiej.
Pasażer może też ubiegać się dodatkowo o odszkodowanie z powodu ewentualnych strat poniesionych w związku z opóźnieniem pociągu. Musi jednak uwodnić, jakie straty poniósł.
-
Zapadł drugi wyrok w sprawie znanego aktora Jerzego S.
-
"Drastyczne" rekolekcje w Toruniu. "Żadna fundacja tego nie zrobiła, a w kościele dzieci to widziały"
-
Większość Polek i Polaków wzięłaby udział w referendum ws. aborcji. "Nie chcą mieć prawa rodem z republik islamskich" [SONDAŻ]
-
"Igrzyska czas zacząć". Ekspertka wskazała miesiąc, w którym może nastąpić na Kremlu "duża zmiana"
-
Obława w Wielkopolsce. Policja cały czas szuka sprawcy dwóch zabójstw
- Areszt dla ojca, który pogryzł niemowlaka. Zarzuty usłyszała też matka dziecka
- PiS szykuje podwyżkę 500 plus? Ekspertka policzyła. "To i tak nie pokryje inflacji"
- Policja opublikowała zdjęcie poszukiwanego 24-latka. Miał zabić dwie osoby. Trwa obława
- Rosja zatrzymała amerykańskiego dziennikarza. Wszczęto sprawę karną dotyczącą szpiegostwa
- Librus - Co to jest, jak działa i jak założyć konto na portalu Librus?