Opóźniony pociąg? PKP tłumaczy, co trzeba zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie

- Za opóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie. Regulują to unijne przepisy, a wysokość rekompensaty zależy od czasu opóźnienia - mówi rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.

W przypadku opóźnień od 60 do 119 minut odszkodowanie może wynosić 25 procent wartości biletu, a powyżej 120 minut - połowę kwoty.

Żeby dostać rekompensatę, trzeba złożyć reklamację. 

- Reklamację można składać pisemnie: w kasie, w punkcie obsługi klienta, za pośrednictwem poczty. Można też skorzystać z formy internetowej. Na naszej stronie jest specjalny formularz - mówi rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.

Pasażer ma na to rok. Natomiast przewoźnik na rozpatrzenie wniosku - 30 dni. Te zasady dotyczą pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych przejazdów na terenie Unii Europejskiej.

Pasażer może też ubiegać się dodatkowo o odszkodowanie z powodu ewentualnych strat poniesionych w związku z opóźnieniem pociągu. Musi jednak uwodnić, jakie  straty poniósł.


 

DOSTĘP PREMIUM

DOSTĘP PREMIUM