Domeny ".co" już do kupienia

.CO Internet S.A.S, operator domen ".co" uwolnił ich sprzedaż. Do końca zeszłego tygodnia zastrzegać można było tylko kupno najatrakcyjniejszych z nich. Zainteresowanie ofertą przytłoczyło nas - przyznał zarząd .CO Internet.

Już ponad 26 tys. adresów z atrakcyjnym rozszerzeniem ".co" zostało zamówionych u operatora głównie przez właścicieli znanych marek, dla których przejście tych domen w obce ręce oznaczałoby stratę. Po uwolnieniu sprzedaży mają bowiem działać jak domeny ".com" - być wykorzystane w adresach stron podmiotów komercyjnych. Z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Penn, Schon and Berland dla .CO Internet wynika, że 75 proc. internautów kojarzy rozszerzenie ".co" z komercją, korporacjami i markami.

Operator miał wcześniej uwolnić sprzedaż domen, jednak zdecydował się przedłużyć termin składania ofert na najatrakcyjniejsze z nich na prośbę zainteresowanych firm, które pragną zabezpieczyć dla siebie dostęp do domen odpowiadających ich markom. Ilość ofert kupna domen ".co" przytłoczyła nas - przyznał w oświadczeniu dla prasy Nicolai Bezsonoff z zarządu .CO Internet.

Odpowiednie dla swoich marek domeny ".co" zastrzegły już m.in. Amazon, American Express, Apple, BMW, Cartier, Canon, CNN, Coca-Cola, Disney, Ebay, Exxon, Facebook, Ford, Google, Hilton, Honda, IBM, IKEA, Kodak, McDonalds, Microsoft, MTV, Nestle, Nike, Nokia, Panasonic, Pfizer, Samsung, Sony, Toshiba, Toyota, Twitter, Unilever, Visa i Yahoo. Jedną z najwcześniej zastrzeżonych domen ".co" jest "t.co" - wykupiona przez serwis Twitter.

Za zapewnienie sobie praw do wybranej domeny ".co" tuż przed uwolnieniem sprzedaży zapłacić trzeba było ok. 250-300 dolarów - podaje "Web Host Industry Review" . Obecnie domeny dostępne sa już za ok. 30 dolarów.

Niezastrzeżone domeny ".co" są do nabycia u 11 dostarczycieli usług hostingowych, m.in. GoDaddy.com, Register.com, Network Solutions.

DOSTĘP PREMIUM