Raport Millera. Wulgaryzmy i "maładiec". Tak lądował JAK-40
Na pokładzie Jak-40 byli przede wszystkim dziennikarze, którzy mieli relacjonować wizytę prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Katyniu . Podejście samolotu od 14 kilometra było zabezpieczane przez KSL (kierownika strefy lądowania - red.).
Ostatnią komendę potwierdzającą położenie samolotu względem ścieżki schodzenia i osi DS. (drogi startowej - red.). załoga samolotu Jak-40 otrzymała w odległości kilometra od progu drogi startowej. Od tego momentu KL (rosyjski kierownik lotów - red.) powinien nawiązać kontakt wzrokowy z samolotem.
Brak zgody na lądowanie
O godz. 7:17:00 KL zapytał załogę samolotu Jak-40, czy nawiązała kontakt wzrokowy. Z powodu braku odpowiedzi kierownik lotów nie wydał zezwolenia na lądowanie. Po sześciu sekundach, gdy zauważył samolot Jak-40 na zbyt dużej wysokości w odniesieniu do właściwej trajektorii lotu, nakazał załodze odejście na drugi krąg.
Jak 40 nic nie słyszał
Dowódca samolotu Jak-40, według jego oświadczenia, nie usłyszał jego polecenia i wykonał lądowanie. KL nie nakazał załodze złożenia wyjaśnień dotyczących niewykonania polecenia odejścia na drugi krąg, natomiast skomentował działanie pilota samolotu Jak-40 stwierdzeniem "Zuch".
7:16:48 - KSL "Jeden na kursie, ścieżce".
7:16:53 - KL " Nie widać, na razie nie widzę".
7:17:00 - KL "Gdzie?! Gdzie?!".
7:17:00 - KL "Pas widzicie? Wyżej!".
7:17:04 - "[wulg.], odejście na ".
7:17:05 - "[wulg.], trzeba odejście".
7:17:06 - KL "Odejście na drugi krąg".
7:17:11 - KL "A idź, [wulg.], [wulg.] tu, [wulg.], że wyląduje! Wyląduje tu!".
7:17:26 - " dobrze podchodził".
7:17:30 - KL "Lądowanie".
7:17:31 - KL "PAPA LIMA zero trzy jeden. Po zatrzymaniu, o sto osiemdziesiąt. Zuch".
7:17:39 - Jak-40 "Powtórzcie".
7:17:41 - KL "O sto osiemdziesiąt".
7:17:42 - KL "Lądowanie Jaka czterdziestego!".
7:17:49 - "Widziałeś, jak on minął próg?".
Według komisji Millera kierownik lotów po otrzymaniu informacji o pozycji samolotu na pierwszym kilometrze, ze względu na nienawiązanie przez niego kontaktu wzrokowego z samolotem i nieotrzymanie informacji o nawiązaniu przez załogę samolotu kontaktu wzrokowego z drogą startową, powinien już wtedy nakazać załodze samolotu Jak-40 odejście na drugi krąg.
Czego nie zrobił kontroler?
Kontroler powinien też określić minimalną wysokość zniżania zgodną z minimum lotniska (100 m), czego nie zrobił w tym przypadku, jak również podczas podejść samolotu Ił-76. Natomiast określił taką wysokość dla załogi samolotu Tu-154. Kierownik nie zapytał załogi samolotu Jak-40 o warunki atmosferyczne, jakie panowały w trakcie podejścia, pomimo że w następnej kolejności podejście do lądowania wykonywał samolot Ił-76.
-
Był nacjonalistą, aż poznał lewaczkę. "Szedłem z nią do łóżka, a potem się z tego spowiadałem"
-
Polscy ochotnicy zaatakowali terytorium Rosji? Jest komentarz Rosjan
-
Marsz 4 czerwca. Przedsiębiorczyni z Łomży o hejcie po spotkaniu z Tuskiem. "Mojej córce grożono gwałtem"
-
Co się stało z naszą małą władzą? Samorząd lokalny bez znieczulenia i od kulis [PODCAST MAŁA WŁADZA]
-
Marsz 4 czerwca to polityczny game changer? "Podobało mi się, że Tusk próbuje zakopać część rowów między Polakami"
- Pijana 24-latka pogryzła ratownika w karetce. "Zaczęła kopać w elementy wyposażenia karetki"
- Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej ZUS. Składanie wniosków wydłużone do 5 czerwca
- Ceny paliw 2023. Analitycy: paliwa na stacjach na początku czerwca tańsze niż przed rokiem
- "Widać dygocik". Władza przestraszyła się marszu 4 czerwca? "Wyrażają pogardę dla Polaków"
- Starcie Grupy Wagnera z rosyjskimi żołnierzami. Ludzie Prigożyna zatrzymali pijanego oficera