GDDKiA mówi wykonawcom: "utrzymaj standard". I dzięki temu zaoszczędzi
System sprawdził się na trasie S3 Szczecin - Gorzów Wielkopolski, a teraz będzie testowany na trasie A2 Konin - Dąbie oraz obwodnicy autostradowej Wrocławia. W modelu "utrzymaj standard" firmy opiekujące się trasą mszą same zapewnić sobie materiały i sprzęt, drogę patrolują co 2 godziny w dzień i 4 w nocy, mają 4 godziny na likwidację wyboju w drodze czy uzupełnienie znaków drogowych.
Jeśli firma nie zmieści się w limitach czasowych - płaci kary. W tym systemie utrzymanie 1 km trasy S3 kosztuje 240 tysięcy miesięcznie. W systemie mieszanym, gdzie GDDKiA wykonuje część prac, utrzymanie km autostrady A2 biegnącej przez województwo opolskie kosztuje 270 tysięcy. Jak pisze Puls Biznesu, kierowcy chwalą sobie prywatne firmy, zajmujące się bieżącym utrzymaniem tras.
-
PiS boi się "Zielonej granicy"? "To nie Holland zrobiła z polskich funkcjonariuszy bandytów"
-
Generał Skrzypczak poruszony doniesieniami o inwigilacji. "Nie wiem, czym sobie zasłużyłem"
-
Księża zorganizowali imprezę z męską prostytutką. Interweniowało pogotowie i policja
-
Radlin jak śląskie Pompeje? Mieszkańcy żądają wyjaśnień. "Nie wiemy, co na nas spadło"
-
"Nie umią w te klocki". Sienkiewicz o błędach PiS w relacjach z Ukrainą
- Jak naprawić relacje Polski z Ukrainą i Brukselą? Przedwyborcza debata w Radiu TOK FM
- O czym jest "Zielona granica"? "Polska jest tam na drugim planie"
- Polska i Ukraina "nakręcają spiralę fatalnych relacji". "Strzelanie po kolanach, które broczą krwią"
- "Opozycja może te wybory wygrać, tylko naobiecywała cuda na kiju"
- Zmarł po kąpieli w Bałtyku. "Miał rany na skórze"