Nowy tygodnik "Wręcz Przeciwnie" z opóźnieniem trafi do kiosków

W poniedziałek 26 września ukaże się nowy tygodnik "Wręcz Przeciwnie", stworzony przez grupę dziennikarzy, którzy odeszli z "Wprost". Tygodnik zmienił nazwę, bo RUCH odmówił dystrybucji.

Nowy tygodnik opinii "Wprost Przeciwnie" miał ukazać się w kioskach 19 września . Jednak zespół został zmuszony do zmiany tytułu na "Wręcz Przeciwnie" i przesunięcie o tydzień pierwszego wydania. Przyczyną była "bezprecedensowa odmowa kolportażu tytułu" przez mający niemal połowę rynku dystrybucji prasy RUCH - poinformował zespół nowego tygodnika.

"Wręcz Przeciwnie" - bardzo niegrzeczne

Dziennikarze, którzy odeszli z "Wprost", zdecydowali się stworzyć tygodnik o, jak sami deklarują, ostrzejszej linii programowej i skupiający się na innych zagadnieniach. Jak twierdzą dziennikarze którzy odeszli z "Wprost", po zmianie redaktora naczelnego tygodnik stał się "po prostu nudny". Według Jana Pińskiego, naczelnego "Wręcz Przeciwnie", tygodnik "Wprost" gwałtownie traci czytelników, a jego sprzedaż spadła z 120 tys. do 50-60 tys. Jednak z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w chwili objęcia przez Lisa funkcji naczelnego tygodnik sprzedawał się w ilości 63 tys. egzemplarzy, by w grudniu 2010 osiągnąć poziom 111 tys. W czerwcu tego roku tygodnik sprzedawał 95 tys. egz.

Naczelny "Wręcz Przeciwnie" uważa, że problemy "Wprost" wynikają z tego, że tygodnik stał się zbyt "grzeczny i salonowy". Zgodnie z jego zapowiedzą "Wprost Przeciwnie" ma być zupełnie inny, będzie "konserwatywny w sferze wartości i liberalny w sferze gospodarki".

Wśród autorów "Wprost Przeciwnie" są: prezydent Centrum im. Adama Smitha Robert Gwiazdowski, Janusz Korwin-Mikke, Wiesław Kot, Robert Leszczyński, Leszek Pietrzak, Tomasz Terlikowski, Paweł Zarzeczny i satyryk Tadeusz Drozda. Nakład pierwszego numeru wyniesie 120 tys. egzemplarzy.

Wybory 2011 [NA ŻYWO]. Polecamy nasze infografiki. O każdej partii >>

DOSTĘP PREMIUM