Kampania medialna zachęci do płacenia abonamentu? Medioznawca: nie, ale gdyby to premier...

PRZEGLĄD PRASY. Zdaniem ekspertów radiowo-telewizyjna kampania mająca zawstydzić osoby niepłacące abonamentu nie przyniesie efektów - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Gazeta dodaje, że zleceniodawca - Związek Pracodawców Mediów Publicznych - nie ujawnia jej kosztów.

"Rzeczpospolita" wyjaśnia, że w spotach emitowanych przez Polskie Radio i TVP wypowiadają się obcokrajowcy, którzy wytykają Polakom niechlubne pierwsze miejsce wśród europejskich krajów w unikaniu płacenia abonamentu. - Naszym celem było pokazanie, że niepłacenie abonamentu jest niezgodne z prawem i standardami europejskimi - tłumaczy Marian Szołucha z ZPMP.

 

Zdaniem medioznawcy profesora Jacka Dąbały kampania niespecjalnie przemawia do odbiorców. - Wiele osób czuje się nią nawet urażonych. Dzięki temu może i zwraca uwagę na problem, ale nie sądzę, by to przełożyło się na płatności - mówi "Rzeczpospolitej". Według niego najbardziej owocne byłoby, gdyby to premier i ministrowie wyszli i wytłumaczyli, dlaczego warto łożyć na media publiczne i jaka jest ich rola. - Zwłaszcza, że to premier kilka lat temu przekonywał, że abonamentu płacić nie trzeba - mówi profesor Dąbała.

Błasika nie było w kabinie? Prokuratura: Nigdy nie mówiliśmy, że był >>>

DOSTĘP PREMIUM