"Zarzuty Pospieszalskiego ws. TV Trwam są nieprawdziwe" - KRRiT publikuje list do Rydzyka

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zarzuca Janowi Pospieszalskiemu podanie nieprawdziwej informacji, że KRRiT nie wystąpiła do fundacji Lux Veritatis z prośbą o odtajnienie dokumentacji z procesu koncesyjnego na nadawanie cyfrowe TV Trwam - wynika z oświadczenia Rady, które - wraz z jednym z listów do Rydzyka - publikuje serwis Wirtualne Media.

TRWAM w błędzie? [BLOG GRASSA]

Pospieszalski dwukrotnie zarzucał KRRiT kłamstwo. Najpierw w swoim programie "Bliżej" w TVP Info 26 kwietnia, a teraz w wywiadzie zamieszczonym przez Onet. Dziennikarz przekonywał, że Rada nie poprosiła fundacji Lux Veritatis o odtajnienie dokumentów złożonych w sprawie przyznania miejsca na multipleksie cyfrowym TV Trwam.

"Pospieszalski mija się z prawdą"

- Jan Dworak najprawdopodobniej kłamie, mówiąc o tym, że wysyłał kolejne listy z zapytaniami dot. finansów do Fundacji Lux Veritatis. Fundacja nie dostała żadnych następnych zapytań z KRRiT. Przewodniczący Dworak twierdzi, że wysłał jeszcze 2 listy. Od tygodnia próbuję wydobyć od KRRiT kopie tych dokumentów, albo ślady, że ta korespondencja została wysłana. Okazuje się, że Krajowa Rada nie ma tych dokumentów, albo nie potrafi ich znaleźć - stwierdził dziennikarz w rozmowie z Onetem.

Teraz KRRiT udowadnia, że to Pospieszalski mija się z prawdą. "Krajowa Rada dwukrotnie zwracała się z taką prośbą do Fundacji Lux Veritatis, która jako jedyny uczestnik konkursu nadał klauzulę poufności dokumentom złożonym w związku z tym postępowaniem " - czytamy w oświadczeniu KRRiT. Na dowód Rada publikuje też na Wirtualnych Mediach jeden z listów do szefa Radia Maryja.

Rada precyzuje, że jej przewodniczący Jan Dworak kierował takie pisma do fundacji Lux Veritatis 17 lutego oraz 9 marca br., przy czym oba do dziś pozostały bez odpowiedzi.

Jak pisze portal, KRRiT podkreśla, że oba dokumenty zaprezentowała 21 kwietnia na konferencji prasowej, a ich skany przekazała wszystkim obecnym dziennikarzom.

Fundacja o. Tadeusza Rydzyka była jednym z 17 nadawców startujących w konkursie na cztery wolne miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym (MUX-1); Krajowa Rada rozstrzygnęła go w kwietniu ub.r. Wniosek Lux Veritatis został odrzucony - zdaniem KRRiT sytuacja finansowa fundacji nie wróżyła powodzenia przedsięwzięcia. Od decyzji odmawiających przyznania miejsc na MUX-1 odwoływało się - oprócz fundacji - także trzech innych nadawców. Wszystkie odwołania KRRiT odrzuciła w styczniu br.

"Carska" inauguracja trzeciej prezydentury Władimira Putina [WIDEO] >>

DOSTĘP PREMIUM