Amber Gold "pewna i bezpieczna". 20 mln zł na reklamy spółki, głównie w prasie
Wirtualnemedia,pl, powołując się na dane Kantar Media, informuje, że cennikowe wydatki reklamowe Amber Gold (wyłączając internet) od stycznia do czerwca br. wyniosły 20,56 mln zł, czyli o 10,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Poza tym AG przeznaczyła aż 45,5 mln zł na działania reklamowe linii lotniczych OLT Express.
Z ponad 20 mln zł wydanych na reklamy Amber Gold, 11,9 przypadło na prasę. Wśród tytułów reklamujących firmę znalazły się: "Rzeczpospolita" (2,9 mln zł na reklamy AG), "Gazeta Wyborcza" (2,6 mln zł), "Polska" (1,6 mln zł) i "Dziennik Gazeta Prawna" (0,8 mln zł).
"Puls Biznesu" wolał nie współpracować
Spółka miała także próbować zamieścić reklamy w "Pulsie Biznesu", ale firma - z powodu niepewnej opinii AG - nie chciała podejmować współpracy. - Amber Gold już w 2009 roku znalazł się na liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego, a pierwsze krytyczne informacje o firmie pojawiły się w 2010 roku. Dlatego, chociaż firma przysyłała do działu reklamy "Pulsu Biznesu" zapytania dotyczące zamieszczania swoich reklam, zdecydowaliśmy się ich nie przyjmować - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Witold Mianowski, marketing manager w Bonnier Business Polska. - Nie chcieliśmy tracić wiarygodności - argumentował.
Media informowały o nieprawidłowościach, ale reklamowały. "To nadal były pogłoski"
Mimo pojawienia się pierwszych doniesień medialnych o licznych niejasnościach modelu finansowego AG, przedstawiciele pozostałych wydawnictw zrezygnowali z reklamowania spółki dopiero w lipcu bądź sierpniu. Niektóre gazety i czasopisma zamieszczały jeszcze wtedy w swoich tytułach reklamy Amber Gold, w których ta zapewnia, że "jest pewna i bezpieczna dla wszystkich klientów".
Rzeczywiście w lipcu spekulacje medialne dotyczące nieprawidłowości w Amber Gold nasiliły się, ale były to nadal pogłoski. A przecież my nie jesteśmy w stanie zweryfikować faktycznego stanu i systemu działania firmy, która kupuje u nas reklamy - tłumaczył w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Rafał Grudowski, dyrektor biura reklamy "Wprost" i "Bloomberg Businessweek Polska", w których znalazły się reklamy AG.
Reklam nie można było wycofać
Reklama AG znalazła się jeszcze w pierwszych sierpniowych wydaniach "Wprost", "Newsweek Polska" oraz w dwutygodniku "Bloomberg Businessweek Polska", w numerze z 6-19 sierpnia. Bohaterem okładki i głównego wywiadu był Marcin Plichta.
- Ze względu na cykl wydawniczy "Bloomberg Businessweek Polska", reklamy do tego numery były zamykane jeszcze pod koniec lipca, podobnie jak do 31. numeru "Wprost". Później już, niestety, nie można było ich wycofać - wyjaśnia Rafał Grudowski. Jak dodaje, kiedy informacje o nieprawidłowościach w AG zostały potwierdzone przez odpowiednie organa, reklamy spółki zostały wycofane.
-
Marsz Miliona Serc zadedykowano pani Joannie, ale nikt jej nie zaprosił. "Moja historia została wykorzystana"
-
Nagły zwrot Niemiec. "Traktują Ukrainę jako zasób"
-
Spór o religię w lubelskim liceum. "Mamy się tłumaczyć?". Rodzice oburzeni, dyrekcja dementuje
-
Mniejsze parówki, cieńszy papier toaletowy. Trwa masowe mydlenie oczu konsumentom
-
Gdyby nie on, Ruda Śląska mogłaby wyglądać zupełnie inaczej. "To bardzo źle, że nie został upamiętniony"
- Szef dyplomacji UE odwiedził Odessę. "Będziemy z Ukrainą tak długo, jak będzie trzeba"
- Twitter, czyli "syndrom Szymborskiej-Gołoty". Prof. Matczak o "igrzyskowości polityki" [FRAGMENT KSIĄŻKI]
- Wybory na Słowacji. Kolejki w Bratysławie. Kilka skarg na naruszenie ciszy wyborczej
- Wypadek na A1. Łódzka policja wydała oświadczenie: Kierowcą nie był funkcjonariusz ani jego syn
- Orlen dba o nastroje wyborców, prezes Glapiński melduje prezesowi wykonanie zadania. A po wyborach "choćby potop"