Producenci wódki przestraszeni. Polacy wybierają whisky

PRZEGLĄD PRASY. Najwięksi producenci polskiej wódki mają kłopoty, osiem Polmosów zbankrutowało, a gorzelnie walczą o przetrwanie - czytamy w dzisiejszej ?Polityce?, która wzięła na tapetę rynek alkoholowy w Polsce. Okazuje się, że Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki, szczególnie whisky. - Zmiany w alkoholowych upodobaniach wynikają ze zmiany sposobu życia - mówią eksperci.

Mimo że to wódka ciągle stanowi esencję polskiego rynku alkoholowego, coraz więcej pije się alkoholi szlachetnych, a "Polacy chętnie poznają smak luksusu". - Rynek alkoholi z najwyższej półki rośnie w dwucyfrowym tempie - mówi dla "Polityki" Joanna Nowakowska z Moet Hennessy Polska.

Największym powodzeniem cieszy się whisky, której w ubiegłym roku Polacy wypili za 43 mln funtów. - Pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży tego trunku (48 proc.) ustępujemy mało komu - czytamy. Według dr. Pawła Wójcika, psychologa zachowań konsumenckich z firmy 4P Research Mix, zmiany w alkoholowych upodobaniach wynikają ze zmian stylu życia. - Część społeczeństwa się bogaci, stać nas na więcej, mamy ochotę spróbować trunków, które wcześniej znaliśmy tylko z nazwy - mówi. Dodaje, że dla wielu jest to forma potwierdzenia życiowego awansu. - Piję whisky albo koniak, a nie wódkę, bo w moim środowisku tak wypada - tłumaczy.

Trend nie dotyczy natomiast win owocowych, których rynek szybko się kurczy. Zmiana przepisów akcyzowych sprawiła, że amatorzy tych trunków przerzucili się na piwo i tanie wódki.

Czytaj cały artykuł w dzisiejszej "Polityce"

TOK FM PREMIUM