Producenci wódki przestraszeni. Polacy wybierają whisky
Mimo że to wódka ciągle stanowi esencję polskiego rynku alkoholowego, coraz więcej pije się alkoholi szlachetnych, a "Polacy chętnie poznają smak luksusu". - Rynek alkoholi z najwyższej półki rośnie w dwucyfrowym tempie - mówi dla "Polityki" Joanna Nowakowska z Moet Hennessy Polska.
Największym powodzeniem cieszy się whisky, której w ubiegłym roku Polacy wypili za 43 mln funtów. - Pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży tego trunku (48 proc.) ustępujemy mało komu - czytamy. Według dr. Pawła Wójcika, psychologa zachowań konsumenckich z firmy 4P Research Mix, zmiany w alkoholowych upodobaniach wynikają ze zmian stylu życia. - Część społeczeństwa się bogaci, stać nas na więcej, mamy ochotę spróbować trunków, które wcześniej znaliśmy tylko z nazwy - mówi. Dodaje, że dla wielu jest to forma potwierdzenia życiowego awansu. - Piję whisky albo koniak, a nie wódkę, bo w moim środowisku tak wypada - tłumaczy.
Trend nie dotyczy natomiast win owocowych, których rynek szybko się kurczy. Zmiana przepisów akcyzowych sprawiła, że amatorzy tych trunków przerzucili się na piwo i tanie wódki.
-
Marcin W. w rękach policji. Jest podejrzany o zabójstwo dwóch osób
-
"Drastyczne" rekolekcje w Toruniu. "Żadna fundacja tego nie zrobiła, a w kościele dzieci to widziały"
-
Paweł Śpiewak nie żyje. Znany socjolog miał 71 lat. "Postać wieloformatowa"
-
Zapadł drugi wyrok w sprawie znanego aktora Jerzego S.
-
PiS szykuje podwyżkę 500 plus? Ekspertka policzyła. "To i tak nie pokryje inflacji"
- Papież Franciszek nadal w szpitalu. Watykan podał, kto odprawi mszę w Niedzielę Palmową
- Konfederacja, elektromobilność i "Krok niewystarczający, żeby wygrać wybory", czyli Trzaskowski zamiast Tuska
- Daniel Obajtek wybrany na nową kadencję. Szefem Orlenu ma być przez kolejne 3 lata
- "Wielki dzień hańby dla MKOI". Czy Polska powinna zbojkotować igrzyska olimpijskie w Paryżu?
- Niekompletne granice związku. Kirgistan i Tadżykistan