Prawicowe media jątrzą: Gronkiewicz-Waltz obcina pieniądze dla biednych dzieci, a daje na Kampanię przeciw Homofobii
Jutro rusza kampania społeczna "Rodzice, odważcie się mówić" , która ma zachęcić rodziców lesbijek, gejów i osób biseksualnych (LGB) do otwartego mówienia o orientacji seksualnej swoich dzieci. Akcję organizuje Kampania przeciw Homofobii. Na plakatach, które pojawią się w największych miastach, m.in. Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, są zdjęcia rodziców i ich dzieci - osób homoseksualnych z podpisami: "Córka nauczyła mnie odwagi", "Syn nauczył mnie, jak ważne jest być sobą", "Córka nauczyła nas mówić otwarcie". Z badań KPH wynika, że 41 proc. osób LGB ukrywa swoją orientację przed najbliższą rodziną.
Jedną z twarzy kampanii jest aktor Władysław Kowalski, który jest na plakacie ze swoim synem Kubą. W kampanii wzięły też udział Elżbieta Bajan z córką Mirosławą oraz Aneta Ostrowska z mężem Rafałem i córką Wiktorią. Patronat nad wydarzeniem objęły wicemarszałkini Sejmu Wanda Nowicka, pełnomocniczka rządu ds. równego traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
"Nie zapłaciliśmy za to ani grosza"
Po zapowiedzi kampanii w prawicowych mediach zawrzało. "Hanna Gronkiewicz-Waltz ma pieniądze na homoseksualistów, na dzieci obcina", sugeruje serwis Prawy.pl. Na Facebooku furorę robią przeróbki billboardów. Internauci przesyłają sobie mem ze smutnym chłopcem i podpisem: "Urząd Miasta St. Warszawy nauczył mnie, że dużo lepiej promować homoseksualizm, niż dofinansowywać mi wyjazd na ferie. Maciek".
Twórcy antykampanii twierdzą, że stołeczny ratusz "odciął finansowanie "Zimy w mieście" oraz kolonii dla warszawskich dzieci. Straciły na tym głównie dzieci z najbiedniejszych rodzin".
Kampanią oburzona jest m.in. Fronda.pl: "W ratuszu rzekomo brakuje kasy, ale na promowanie homoseksualizmu zawsze się znajdzie". - Ręce opadają, kiedy czytam, że w Polsce 800 tys. dzieci nie dojada każdego dnia, a tu urząd miasta hojnie wydaje pieniądze na tego rodzaju inicjatywy - skomentował w TVN24 Zbigniew Ziobro.
Ratusz choć wspiera akcję, zaznacza, że jej nie finansuje. - Nie zapłaciliśmy za to ani grosza i nie płacimy też za promocję kampanii - zapewnia w rozmowie z Gazeta.pl Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika stołecznego ratusza. I zaznacza. - Patronat pani prezydent nie ma więc żadnego wpływu na pieniądze, które miasto przeznacza na ferie czy wakacje dla dzieci. W tym roku pieniędzy było nawet nieco więcej - mówi Kłąb.
Pieniędzy więcej niż w latach ubiegłych
W tym roku na akcję "Zima w mieście" ratusz przeznaczył z budżetu ok. 2,9 mln zł. Rok wcześniej na ten cel wydano 2,5 mln zł.
- Jeśli chodzi o wyjazdy dla najuboższych dzieci, o kwotach decydują poszczególne dzielnice. Rzeczywiście, były w tym roku przesunięcia, ze względu na kryzys, ale wydana kwota nie powinna być mniejsza niż w latach ubiegłych - dodaje Kłąb.
Kampania "Rodzice, odważcie się mówić" została zrealizowana przez Kampanię przeciw Homofobii ze środków finansowych Open Society Foundations - organizacji założonej przez miliardera i filantropa George'a Sorosa. Za koncepcję akcji i jej produkcję odpowiadała - pro bono - agencja Lowe GGK. Autorem zdjęć jest Kuba Dąbrowski.
-
Prezydent "jest klaunem ośmieszającym społeczeństwo". Orędzie nie poprawiło jego wizerunku
-
"Roszczeniowe zetki" rozwścieczyły pracodawców. "Rozwydrzone dzieci, które nie dorosły do pracy"
-
"Bujaj się Andrzej, robimy swoje". "Przetłumaczył" komentarz Kaczyńskiego na "paradę absurdu" Dudy
-
Chińczycy strącili najbogatszego człowieka świata. To zły prognostyk dla gospodarki
-
Nowa "wrzutka wyborcza" PiS z emeryturami. Ekspertka odsłania kulisy. "W strachu przed strajkami"
- Jabłko za trzy biliony dolarów? W dodatku nadgryzione. Apple najbardziej wartościową spółką świata
- Nowy Jork utonął w gęstym dymie. Obrazki niczym z apokaliptycznego filmu
- Boże Ciało. Jaka będzie pogoda? Wyż Heinrich da się wielu Polakom we znaki
- "Andrzej Duda może odpowiadać przed Trybunałem Stanu". Pod pewnymi warunkami. Jakimi?
- Startuje cross-border.pl - KIG i Amazon pilotują eksport polskich MŚP