Reklama rajstop z przemocą domową w tle. "Adrian kocha pieniądze, o przemocy można mówić inaczej"

Producent rajstop Adrian znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak w swojej najnowszej kampanii reklamowej wykorzystał temat przemocy domowej. Bohaterką reklamy jest Karolina Piasecka, która publicznie mówiła o przemocy, jaką stosował wobec niej był mąż, bydgoski eksradny.
Zobacz wideo

Karolina Piasecka, była żona eksradnego PiS z Bydgoszczy, która przez wiele lat doświadczała przemocy z jego strony wystąpiła w reklamie producenta rajstop “Adrian”. Podejmuje ona temat przemocy domowej - Piasecka występuje w niej ucharakteryzowana na ofiarę pobicia, a hasło reklamowe brzmi “ Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!”. 

Kampanię skrytykowały działaczki na rzecz praw kobiet, pojawiły się zarzuty trywializowania przemocy.

Do sprawy odniosło się m.in. Centrum Praw Kobiet. “Przerażające, że problem przemocy wobec kobiet wykorzystywany jest w celach czysto komercyjnych. Adrian zdecydowanie kocha pieniądze i nie zawahał się wykorzystywać do tego celu wizerunku pokrzywdzonej kobiety" - czytamy na facebookowym profilu organizacji. 

- Jest trend odchodzenia od komunikatów eksponujących siniaki, krew. Raczej idzie się w kierunku empowermentu, pokazywania rozwiązań. Reklama ma hasło w duchu wspierania kobiet, ale fotografia jest z nim sprzeczna. Kobieta na zdjęciu jest pobita, zakrwawiona. Za to rajstopy są w całości. O przemocy można mówić inaczej, czujemy dysonans - mówiła w rozmowie z TOK FM Monika Młynarczyk z Centrum Praw Kobiet. 

Przyznała też, że udział Karoliny Piaseckiej w reklamie zaskoczył ją, bo jej wcześniejsze wystąpienia uważa za dużo lepiej przemyślane. - Zrobiła dużo dobrego, ale w inny sposób. Był np. głośny wywiad w “Wysokich Obcasach”, w którym zachęcała kobiety do przerwania milczenia. A właśnie milczeniem karmi się problem przemocy. Stała się ikoną tzw. “survivalek”, które przetrwały przemoc, wyszły z niej nawet wzmocnione. Teraz dają przykład, jak się z kręgu przemocy wyrwać - tłumaczyła Młynarczyk. 

Podkreśliła też, że chociaż krytykuje reklamę, to firmie “trzeba oddać sprawiedliwość”, bo poprzednie kampanie były bardziej udane. Monika Młynarczyk przypomniała m.in. reklamy z udziałem posłanki Grodzkiej (hasło: “Każdy ma prawo być sobą”) i Moniki Kuszyńskiej, poruszającej się na wózku, byłej wokalistki Varius Manx. 

Więcej o:

DOSTĘP PREMIUM