Zakupy świąteczne przez internet. Na co uważać i jak zamawiać, żeby zdążyć przed Gwiazdką?

Za nami Black Friday i Cyber Monday, ale ruch w internetowych sklepach wcale nie maleje, trwa gorączka świątecznych zakupów. Z roku na rok coraz więcej osób kupuje prezenty przez internet. O czym trzeba pamiętać, żeby było bezpiecznie, a prezenty zdążyły dotrzeć przed świętami?
Zobacz wideo

Czy warto robić zakupy świąteczne przez internet?

Zamawiając zakupy przez internet, unikamy kolejek, możemy porównać ceny produktu u różnych dostawców i na spokojnie poczytać opinie na jego temat. Przysługuje nam też prawo zwrotu w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny, co może się okazać pomocne w przypadku chęci oddania nietrafionych prezentów.

Na co warto uważać przy zakupach internetowych?

Przed zakupami w internecie warto sprawdzić, jak długo działa dany e-sklep i jakie opinie mają o nim inni klienci. Czasem zdarza się, że sklep usuwa niekorzystne komentarze z własnej strony, więc sprawdzajmy opinie na niezależnych portalach.

- Jeżeli już zdecydujemy się kliknąć "Dodaj do koszyka", warto zwrócić uwagę na metodę płatności - radzi szefowa zespołu e-commerce w Home.pl Magdalena Sikorska-Hadowska. - Najlepiej wybierać szybkie przelewy, tak aby nadawcy tych paczek, czyli właściciele sklepów mogli jak najszybciej wysłać paczkę do nas - radzi.

Istotna jest także forma dostawy. - Jak wiemy, są firmy, które nie zawodzą, ale i takie, które trzymają nas w tym okresie w dużej niecierpliwości. Paczkomaty w tej chwili dają możliwość szybkiego odbioru - doradza Sikorska-Hadowska.

Pamiętajmy także, by uważnie czytać i sprawdzać oferty przedświąteczne. Należy być ostrożnym w przypadku stron internetowych oferujących markowe produktu w bardzo niskich cenach. Warto sprawdzić, czy na stronie podane są dane przedsiębiorcy. W przypadku sprzedawców poza UE dochodzenie roszczeń może być utrudnione.

Kiedy zamawiać prezenty, żeby dotarły na czas?

Najlepiej nie czekać na ostatnią chwilę z zamawianiem prezentów na ostatnią chwilę. Im bliżej świąt, tym dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę i mniejsze szanse, że paczka dotrze na czas. Dla firm kurierskich listopad i grudzień są szczególnie trudne. W firmach brakuje rąk do pracy, co może skutkować opóźnieniami w dostawie zamówień.

TOK FM PREMIUM