Ludzie dzwonią na 112, bo usłyszeli, że ktoś głośno kaszle. "Pomysłowość dzwoniących nie zna granic"
- Pomysłowość dzwoniących, w czasie epidemii nie zna granic - powiedziała rzeczniczka stołecznego ratusza Karolina Gałecka. - Operatorzy nie pomogą, jeśli zgłoszenie dotyczy sposobu liczenia osób przebywających jednocześnie w sklepie albo osób, które głośno kaszlą - bo z takimi zgłoszeniami również mają do czynienia na co dzień - dodała.
Stąd apel o odpowiedzialność i przede wszystkim rozsądek podczas korzystania z numeru:
- Mamy świadomość tego, że przechodzimy przez duży kryzys, jesteśmy w stanie epidemii, ale pamiętajmy, że numer 112 służy tylko w sytuacjach naprawdę zagrażających bezpieczeństwu, życiu, zdrowiu i mieniu - apelowała Gałecka
Urzędnicy zalecają, by w przypadku mniej ważnych spraw dzwnonić na miejską infolinię 19 115 lub korzystać ze strony internetowej Miejskiego Centrum Kontaktu.