Daniel Obajtek przegrał w sądzie w "Gazetą Wyborczą". Prezes Orlenu chciał zakazu pisania o jego majątku

Sąd Okręgowy w Warszawie w całości oddalił żądania prezesa Orlenu Daniela Obajtka, który chciał zakazu pisania przez "Wyborczą" o jego majątku - informuje "Gazeta Wyborcza". Obajtek domagał się również umieszczenia przy jednym z artykułów informacji, że jest on przedmiotem sporu sądowego. Postanowienie jest prawomocne.
Zobacz wideo

Pozew dotyczył tylko jednego artykułu – o kupnie w 2018 r. przez prezesa Orlenu apartamentu na warszawskim osiedlu Awangarda. Z milionową zniżką od dewelopera. Dziennikarze "Wyborczej" ujawnili, że tuż po podpisaniu umowy przez Daniela Obajtka na zakup blisko 200-metrowego penthouse'u z ogrodem zimowym na ostatnim piętrze, Orlen został sponsorem strategicznym Akademii Piłkarskiej Beniaminek Profbud Krosno, którą od lat wspiera finansowo deweloper. Po roku zaś Orlen został sponsorem czwartoligowego klubu piłkarskiego Partyzant MalpBud1 Targowiska, od kilkunastu lat utrzymywanego przez dewelopera.

Już wcześniej sąd I instancji oddalił wniosek adwokata Daniela Obajtka o zakaz publikacji, a nakazał jedynie umieszczenie przy artykule informacji, że jest on przedmiotem sporu prawnego.

8 czerwca 2021 r. sąd uwzględnił zażalenie Agory SA, wydawcy "Wyborczej", i zmienił orzeczenie z 29 marca w ten sposób, że w całości oddalił wniosek o udzielenie zabezpieczenia w procesie wytoczonym dziennikowi przez prezesa Orlenu.

"Z tej decyzji wynika (nie znamy jeszcze jej uzasadnienia), że w ocenie sądu zarzuty Obajtka, przedstawione przez adwokata Macieja Zaborowskiego, okazały się miałkie, a tekst o kupnie w 2018 r. przez prezesa Orlenu apartamentu na warszawskim osiedlu Awangarda został napisany zgodnie z zasadą rzetelności dziennikarskiej" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Posłuchaj:

DOSTĘP PREMIUM

DOSTĘP PREMIUM