Duży bank źle naliczył klientom opłaty. Jeśli to twój bank, sprawdź, czy pieniądze się zgadzają

Bank PKO BP ogłosił, że z powodów technicznych nieprawidłowo obliczał jedną z opłat. W poniedziałek rano zapewnił, że błąd został naprawiony, a nadpłaty zwrócone. Niestety, sprawa nie dotyczy rosnących marż, o czym przekonał się jeden z klientów banku.

PKO BP. Kontakt niepotrzebny, bank sam zwróci pieniądze na konto

1 października bank PKO BP ujawnił, że niektórym klientom naliczał nieprawidłowo opłatę za prowadzenie konta.

Pracownicy banku zapewnili, że wszystkie nadpłaty zostaną zwrócone. Zostanie to zrobione automatycznie, nie ma więc potrzeby kontaktować się z infolinią PKO BP i nie trzeba składać reklamacji.

- Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku. Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty. Nie ma konieczności składania reklamacji w tej sprawie. - poinformował na swojej stronie bank PKO BP

Taka sama informacja pojawiła się na Twitterze banku.

Bank PKO BP naprawił już błędy. W poniedziałek pieniądze wróciły do klientów

W poniedziałek 3 października bank poinformował, że błąd został już naprawiony.

- Wszystkie niepoprawnie pobrane opłaty zostały zwrócone. — bank przedstawił na swoim Twitterze aktualizację poprzedniej wiadomości.

Klienci poinformowani o błędzie mieli nadzieję, że dotyczy on także zwiększonych opłat z tytułu marży kredytu hipotecznego.

- Czy w tym zakresie mieści się podwyższenie marży kredytu hipotecznego z 1,98% na 2,23%? - zapytał jeden z internautów.

Bank odpowiedział, że błąd dotyczył jedynie opłat za prowadzenie rachunku i poradził, żeby w sprawie marż kontaktować się ze swoim doradcą w oddziale.

PKO BP — notowania, aktywa,  ilość klientów. Bank PKO BP to największy bank w Polsce

PKO Bank Polski jest największym bankiem w Polsce z aktywami na poziomie 421 mld zł. Jego skalę pokazuje raport PRNews.pl dotyczący bankowości. Następny bank w rankingu, bank PEKAO, ma "tylko" 271 mld zł aktywów bankowych.

Trzeci w rankingu jest Santander Bank Polska z wartością aktywów niemal 246 mld zł.

Pomiędzy ostatnim kwartałem 2021 a pierwszym kwartałem bieżącego roku bank PKO BP zwiększył aktywa o 0,83 proc. Wzrosty obu pozostałych banków w tym samym czasie były procentowo wyższe od wzrostów PKO BP i wynosiły odpowiednio 8,51 proc. i 3,23 proc. Liczba klientów największego banku w Polsce to 11,5 miliona osób.

DOSTĘP PREMIUM