Gazety zwiększają objętość, by pomieścić nekrologi

Po tragedii, jaka zdarzyła się w sobotę rano na lotnisku Siewiernyj pod Smoleńskiem, do gazet napływa ogromna liczba zamówień na nekrologi i kondolencje. Prawie wszystkie zwiększają objętość, by je pomieścić - pisze "Presserwis".

Pierwsze nekrologi pojawiły się już w wydaniach specjalnych gazet w sobotę i niedzielę.

- W głównym grzbiecie "Gazety Wyborczej", a także w dodatkach lokalnych nie będzie reklam i ogłoszeń drobnych. Nie ukaże się dodatek "Gazeta Praca", który został przesunięty na wtorek - informuje Agata Szybieniecka z biura prasowego Agory SA. Dzisiejsza "GW" ukazała się w większej objętości - pisze "Presserwis". Ma 44 strony oraz 20- stronnicowy dodatek specjalny "Księga umarłych"

25 stron - tyle wynosi powierzchnia nekrologów w dzisiejszej "Rzeczpospolitej" (zwykle mieszczą się na jednej lub dwóch). Całe wydanie "Rz" ma liczyć aż 56 stron. Mimo to, nie wszystkim chętnym udało się zamieścić ogłoszenie żałobne w tym dzienniku. - W niedzielę o godzinie 13 przestaliśmy już przyjmować nekrologi do wydania poniedziałkowego. Proponowaliśmy późniejsze terminy - mówi Robert Lutomski, sekretarz redakcji "Rzeczpospolitej".

W ogólnopolskim grzbiecie "Polski" nekrologi ukazały się dziś na dziewięciu stronach. Warszawskie wydanie "Polski" powiększono do 40 stron (w poniedziałki liczy 32-36 stron). "Puls Biznesu" - żeby pomieścić wszystkie zamówione nekrologi - powiększył dzisiejsze wydanie o cztery strony. Natomiast w "Dzienniku Gazecie Prawnej" (Infor Biznes) przeznaczono na nie osiem kolumn, przez co objętość gazety wzrosła o cztery strony (z 24 do 28). Wszystkie nekrologi i kondolencje będą się ukazywać w tym tygodniu na białych stronach "DGP".

Specjalną, liczącą cztery strony wkładkę z nekrologami dołączył dziś do głównego grzbietu "Fakt", nekrologi zajmą ponadto całą 23. stronę gazety. "Super Express" zachował tę samą objętość co zwykle, ale: - Usunęliśmy wszystkie reklamy i zdołaliśmy pomieścić nekrologi między tekstami na sześciu stronach - informuje Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny "SE".

Nekrologi gotowe są także przyjmować tygodniki - nawet te, które dotychczas zamieszczały je najwyżej okazjonalnie. - Będziemy je przyjmować, gdy tylko pojawi się taka potrzeba - zapowiada Krystyna Jarosz, dyrektor biura reklamy "Polityki". Podobnie zamierzają postąpić "Przekrój" i "Newsweek Polska", który w dzisiejszym wydaniu specjalnym zdążył zamieścić trzy nekrologi zamówione przez PiS - pisze "Presserwis"

TOK FM PREMIUM