Warszawa wydaje tysiące na pikniki i szkolenia. Przetargów nie lubi

PRZEGLĄD PRASY. Za piknik pracowników Metra Warszawa zapłaci prawie tyle, co za wielki zeszłoroczny piknik w Ogrodzie Saskim z okazji rocznicy Cudu nad Wisłą. Warszawski magistrat nie oszczędza na wydatkach i nie lubi przetargów. Sprawę opisuje "Życie Warszawy.

Stołeczni urzędnicy są bardzo hojni w dotacjach do dużych imprez, jak chociażby niedawny koncert zespołu AC/DC (600 tys.) czy turniej tenisowy Warsaw Open (1,4 mln). Ale nie żałują także na promocje i szkolenia.

Piknik dla pracowników. którzy są w pracy

Dziś odbędzie się spotkanie integracyjno-rekreacyjne dla pracowników Metra Warszawskiego i ich rodzin. Firma, która je zorganizuje, dostała zamówienie z wolnej ręki, co oznacza, że nie ogłoszono przetargu, lecz negocjowano tylko z jednym wykonawcą.

Spółka zapłaci za imprezę 200 tysięcy zł. To tylko o 18 tys. mniej niż za wielki piknik z okazji obchodów rocznicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, który miasto zorganizowało 15 sierpnia 2009 roku w Ogrodzie Saskim.

W Metrze pracują 1574 osoby, jednak duża część z nich nie przyjdzie, bo - jak zauważa "Życie Warszawy" - będzie na dyżurze.

Angielski bez przetargu

Ostatnio pracownicy ratusza za prawie 440 tys. uczyli się języka angielskiego. Na tę usługę także nie ogłoszono przetargu, choć konkurencja na rynku jest duża. Nikt nie potrafił wyjaśnić gazecie, dlaczego tak jest. Podobno większość urzędników zajmuje się powodzią.

Zdrowy rozsądek najważniejszy

Urzędnicy warszawskiego magistratu lubią zamawiać usługi bez przetargów -szkolenia w ekskluzywnych hotelach, koncerty, kampanie, a nawet spotkania pracownicze. Zdaniem ekspertów to patologia. Ireneusz Jabłoński z Centrum imienia Adama Smitha jest zdania, że przede wszystkim przy zamówieniach publicznych powinno kierować się zdrowym rozsądkiem. -W trybie bezprzetargowym powinno być zamawiane tylko to, co jest naprawdę potrzebne. Często jest tak, że brakuje zdrowego rozsądku przy wydawaniu publicznych środków - komentuje "Życie Warszawy".

CZYTAJ WIĘCEJ

DOSTĘP PREMIUM