"Ożyj i zwyciężaj" - nowy billboard pod Wawelem zastąpił "Zimnego Lecha"
Na hotelu "Forum", stojącym niedaleko Wawelu, został zawieszony nowy billboard. Widnieje na nim hasło "Ożyj i zwyciężaj". Pierwsza litera hasła ma czcionkę identyczną z nazwą dostępnego na naszym rynku napoju Trzy dni temu usunięto z tego miejsca budzący kontrowersje billboard z hasłem "Zimny Lech". Sprawę nagłośniły program informacyjny TVP, oddział w Krakowie i "Rzeczpospolita" dowodząc, że hasło reklamowe piwa obraża pamięć pochowanego w wawelskiej krypcie prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Masz zdjęcia? Wyślij je na Alert24
- Nasze hasło reklamowe brzmi "Żyj i zwyciężaj", to "O" to logo produktu - tłumaczy się Dominik Doliński, przedstawiciel producenta napoju - Kampania zaczęła się na początku sierpnia i będzie trwać cały miesiąc - dodaje. Jak mówi, to samo hasło jest użyte w całej Polsce, i producent nie widzi powodu, żeby w tym miejscu była inna. - Jestem zdziwiony, że może być tak odczytana - mówi Doliński, jakby po raz pierwszy usłyszał o awanturze wywołanej billboardem, który wisiał tam wcześniej.
Z tego samego miejsca trzy dni temu została usunięta reklama z hasłem "Zimny Lech" po protestach europosłów PiS. "Przykładnego ukarania" autorów pomysłu domagał się na swoim blogu Ryszard Czarnecki. Jego zdaniem, "'Zimny Lech' przekroczył Rubikon moralnej tandety i zwykłego chamstwa". Wtórował mu kolega z europarlamentu, Marek Migalski, który wezwał do "konsumenckiego protestu" i wysyłania listów na adres spółki. Jak zapewniał dyrektor Kampanii Piwowarskiej, kontrakt na wynajem lokalizacji pod Wawelem wygasł z końcem lipca, ale firma wycofała się z tej reklamy. "Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa .." - można było przeczytać w oświadczeniu firmy.
Tym razem protestów nie będzie. Przynajmniej ze strony Marka Migalskiego. Europoseł jest zniesmaczony nową reklamą. O ile - jak powiedział TOK FM - w przypadku reklamy piwa można było mówić o pomyłce, to tym razem nie ma wątpliwości, że chodzi wyłącznie o rozgłos. - To skandaliczne posunięcie producenta napoju energetyzującego, którego chwyt marketingowy polega na dołożeniu do słowa "żyj" litery "o". My również zaczniemy od tej samej litery i olejemy całą sprawę - stwierdził europoseł Prawa i Sprawiedliwości.
-
W co gra Ukraina ws. kontrofensywy? "Być może za dużo się spodziewamy"
-
"Lex Tusk" to "chamówa na wygrywanie wyborów" i "sanacja 2.0". Czy komisja stanie się memem?
-
Jaka będzie przyszłość Dudy po "lex Tusk"? "Z pieczątką PiS na czole będzie chodził do końca życia"
-
Na świecie zaczyna brakować ziemniaków. W Australii wprowadzono reglamentację na frytki
-
W wypadku pod Ostrowcem zginęło pięcioro krewnych, wracali z wesela. Policja informuje o zatrzymaniu 38-latka
- Kto weźmie udział w marszu 4 czerwca? Jest decyzja Hołowni i Kosiniaka-Kamysza
- Kulisy polskiej wizyty szefa OpenAI. I kto jest kim w świecie sztucznej inteligencji
- Rzecznik PiS o wpisie Tomasza Lisa: Hejt, agresja i pogarda
- "Mężczyźni trzymali ją za włosy i gwałcili, a matka patrzyła. Czasem się uśmiechała". Dramat małych uchodźców z Ukrainy
- Takiego spadku cen gazu Europa dawno nie widziała. Ulgi portfelom to jednak nie przyniesie