P趾 ㄆkaszewicz: nie by這 informacji z wie篡, kt鏎e umo磧iwi造by bezpieczne l康owanie

- Za ma這 by這 komunikacji mi璠zy wie膨 a za這g TU-154. Mnie zabrak這 jednoznacznie wyra穎nej informacji, 瞠 na lotnisku nie ma warunk闚 do l康owania - powiedzia Piotr ㄆkaszewicz, b. szef szkolenia dow鏚ztwa si powietrznych, go嗆 Kontrwywiadu RMF FM.

- Faktem jest, 瞠 za這ga nie otrzyma豉 informacji, kt鏎e umo磧iwi造by bezpieczne l康owanie i podj璚ie racjonalnych decyzji - stwierdzi p趾 Piotr ㄆkaszewicz w RMF.

B. szef szkolenia dow鏚ztwa si powietrznych, go嗆 Kontrwywiadu RMF FM, powiedzia dzi, 瞠 by這 za ma這 komunikacji mi璠zy wie膨 a za這g TU-154. Mnie zabrak這 w tym przekazie jednoznacznie wyra穎nej informacji, 瞠 na lotnisku nie ma warunk闚 do l康owania - powiedzia.

Wczoraj ujawniono zapisy rozm闚 wie篡 kontrolnej z za這gami trzech samolot闚, kt鏎e l康owa造 na lotnisku w Smole雟ku 10 kwietnia. ujawniono zapisy rozm闚 wie篡 kontrolnej z za這gami trzech samolot闚, kt鏎e l康owa造 na lotnisku w Smole雟ku 10 kwietnia.

Piotr ㄆkaszewicz powiedzia, 瞠 jako pilot zastanowi豚y si, czy podejmowa ryzyko schodzenia do l康owania, zw豉szcza maj帷 informacje od koleg闚, kt鏎ym da這 si wyl康owa (o z造ch warunkach do l康owania - red.). Doda jednak: Faktem jest, 瞠 za這ga nie otrzyma豉 informacji, kt鏎e umo磧iwi造by bezpieczne l康owanie i podj璚ie racjonalnych decyzji - stwierdzi.

Doda te, 瞠 sprz皻, kt鏎y jest na lotnisku w Smole雟ku powinien pozwoli na bezpieczne l康owanie. - Nie wiemy, co pokazywa造 wska幡iki, Nie zachowa造 si zapisy zdj璚ia, zapisy wideo, a rejestracja wska幡ik闚 jest obowi您kiem - powiedzia ㄆkaszewicz. Jego zdaniem mo積a teraz tylko spekulowa, czy by造 one wy陰czone, 幢e pokazywa造 dane, czy te kontrolerzy nie zwracali na nie uwagi.

- Nie jestem w stanie zrozumie, co sk這ni這 za這g, 瞠by podchodzi do l康owania w takich warunkach. Bardzo musieli by zdeterminowani, by wykona to zadanie - powiedzia pu趾ownik.

Doda, 瞠 przedmiotem badania komisji (wypadk闚 lotniczych - red.) jest dzia豉nie autopilota i zbadanie, co si wydarzy這 w kokpicie po komendzie "odchodzimy" i dlaczego piloci zbyt p騧no przeszli na r璚zne sterowanie samolotem.

P趾 ㄆkaszewicz doda, 瞠 samolot schodzi do l康owania zbyt szybko i powsta deficyt czasowy nie do nadrobienia. - Gdyby ten samolot zni瘸 si z prawid這w pr璠ko軼i i by 100 metr闚 nad poziomem lotniska, piloci i pasa瞠rowie mogliby prze篡 - powiedzia w RMF.

DOST襾 PREMIUM